Positiva tråden

Så det är obegripligt bara för att du inte har stött på det tidigare? Det kan finnas många anledningar till varför personer vill göra det men vi gjorde det för att det är trevligt. Om du söker på shibari så finns där många variationer av vackra knyt.
Har aldrig hört talas om det där. Och jag förstår mig inte på det.
 
Mamma (75 år och pigg för åldern men också mitt i flyttstök) hade lovat att hjälpa mig få in vinterdäcken i bilen för hjulbyte. Hon hade bara fixat ett däck när schyssta fastighetsskötaren kom och frågade om vi ville ha hjälp. Han hämtade alla däcken ur förrådet och lade in i bilen. Så himla snällt och sådant sjukt bra flyt att han kom just då!

Och jo, det blir däckhotell sedan. En till positiv grej!
 
Om jag tolkar det rätt så är det bondage, på japanska? Vad är skillnaden, om det finns någon?
Jag har testat bondage men vi blev så full av fniss bägge två. :laugh:
Alltså jag är bara nybörjare 🙈 men bondage är lite mer generellt förhindrade av rörelse. Typ rep, handklovar, tejp osv. Shibari är enbart rep och mer av en konstform även om det inte alltid enbart utövas som just konstuttryck.
 
Själv tolkade jag ”att bli knuten på” som ett regionalt uttryck för att någon stöter på en och accepterade det utan vidare 😂 Kan man bli limmad på kan man nog bli knuten på också, liksom. Saker som länkar samman etc. 🤷🏼‍♀️
Haha åh! Vad intressant att det kunde tolkas så :D
 
Jag insåg igår kväll att den här helgen är startskottet för en 7 veckor lång period då det i princip bara händer en massa roliga, mysiga, härliga saker i mitt liv och då jag kommer att få spendera en massa kvalitetstid med de personer som betyder allra mest för mig. Jag har varit så bra på att leva i nuet att jag inte riktigt insåg det förrän nyss, men wow vad underbart det känns! 😍
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 219
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
506
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
58 59 60
Svar
1 186
· Visningar
65 735
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp