Positiva tråden

Känslan när vinterns hö plastas utanför och man vet att detta blir en kanonfin skörd efter att ha slitit med att bli av med skräppor (med väldigt gott resultat), fått det hugget lagom tidigt när gräsen har fina mogna ax, och när det hunnit torka precis så mycket som behövs för att ännu skimra i svagt grönt. Med en påse är säkrad från vardera fältet, redo att skickas på analys.

Den känslan, kombinerat med vetskapen att i morgon vankas det regn, och då är hästarnas hö räddat och det kan regna typ hur mycket och länge det vill.

Den känslan, i jämförelse med när allt bara var ett sorgligt förtorkat mög för två år sedan, eller när regnskurarna har avlöst varandra och/eller det inte gått att ordna någon som hugger och pressar förrän in i juli månad när allt är förväxt och blir skräp av den anledningen.

Höglädje + en semesterdag i morgon och kylen fylld av nylevererat prima kött att kocka på - om regnet gör att det blir en innedag. Och dessutom lite mindre reserestriktioner inom landet i sommar. Jag tror rent av att det är värt lite bubbel i glasen i kväll!
 
Jag vågade sätta ner foten mot min chef som förväntade sig helt osannolika saker från mig, saker som ligger lååångt utanför min kompetens och som min kollega kan göra 345 gånger bättre än jag. Det är inte utan ångestklump i magen, men en annan del av mig är så stolt över att jag vågade säga ifrån istället för att tyst och snällt ta mig an den orimliga uppgiften och dra på mig ett magsår och en trasig laptop i samma vända.

Det är bra att påminna sig själv (och chefen) om att man inte är livegen ibland.
 
Hittade besticken som vi hade hemma när jag var liten i en låda! Saknas några, men de kanske ligger någonstans. De är så himla bra, har tänkt på dem då och då när jag stört mig på andra uppsättningar.
 
Jag har haft en superfin helg dar jag traffat massor av vanner - mestavis i sma grupper och utomhus, men hade middag hemma hos en van igar och sov over, sa haller mig inte helt inom lockdown reglerna... Gick ocksa till BLM protesten igar, sa kommer isolera mig lite mer over den kommande veckan, men alltsa bara en san fin helg med vanner, utepizza, fina promenad i Nunhead Cemetary och sa grattade jag tva vanner pa 30-arsdagen med svenska kanelbullar!
Kanner mig trott och harmonisk :)
 
Jag tycker det är kul att jag är så mycket bättre än min sambo på att backa med släp. Han vill lära sig men när han känner att han inte löser det så byter vi och jag gör klart resten. Det är kul att matchokulturen på båtklubben inte riktigt förväntar sig det. Men man är väl hästjej 💪
 
Fortsätter vara glad för den galopperande ponnyn. Igår lyckades även dottern galoppera med henne utan bock eller sparkar. De såg så glada ut båda två och det var nästan så dottern fällde en tår av lycka över att äntligen kunna rida sin ponny fullt ut. Vågar man tro på att rehabtiden är över nu?
 
Fick just mail om att mitt crossfit-gym har klippt banden med företaget CrossFit (som alltså är det företag man måste betala licens hos för att få lov att marknadsföra sig som crossfit-gym) p.g.a CrossFits VD:s rasistiska uttalanden kring BLM och hela företagets katastrofalt dåliga hantering av efterföljande kritik. Jag visste redan att "mina" gymägare var vettiga, men jag var faktiskt inte helt övertygad om att de skulle ta det fullt såhär långt eftersom det trots allt är en rätt rejäl förändring på flera sätt. Känner mig stolt å deras vägnar dock! 💪
 
1) har äntligen en liten buffert igen. Eftersom andra bufferten försvann när hästen blev sjuk
2) 3arbetsdagar kvar till en 5,5veckor lång semester
3) jag har en trädgård med stor potential
 

Bifogade filer

  • 7FF2C4CC-A46F-4E9C-A549-91FB28634803.jpeg
    7FF2C4CC-A46F-4E9C-A549-91FB28634803.jpeg
    529,4 KB · Visningar: 19

Liknande trådar

Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
438
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
54 586
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
363
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp