Post - Utbruten från Vad gör vi nu då? Del XCI

Skulle hämta ut stamtavlan som skickats rekommenderat från Ungern. Tappade bort första avin som kom. Blev lite stressad var inne på upphämtningsstället och frågade hur jag skulle göra (väldigt litet ställe)
Fanns ingenting att göra utan jag fick snällt vänta på att nya avin skulle komma.

Kontaktade postnord och fick reda på att de sista siffrorna kommer inte ihåg om det var de tre eller 4 sista fick jag tag i dem från det rekommenderade så kunde de hitta det.

Fick från sändaren hela kortet på kvittot med sändningen. Åkte tillbaks till posten men trots sändnigsnummret gick det inte att hitta.

Tjejen som jobbade då bara äsch hur ser paketet ut? A4 kuvert tog henne ca 30s att lokalisera det och lämna ut det.

Några dagar senare får jag sista avin med datum som redan passerat. Jäkla tur det inte hann gå tillbaks.

Jag litar inte alls på posten.

Jag har faktiskt aldrig haft problem med postnord, det är inte värre hos dom än hos någon annan tror jag. Ett par sommrar har dock vikarier klantat till det och missat att dela ut min post men då har jag alltid fått den dagen efter jag ringt och klagat.

Det mest irriterande är när man varit hemma hela dagen men får ändå avi om att de försökt leverera utan resultat. Jag såg när postbilen kom och hade ytterdörren på glänt. Ingen kom och försökte leverera...
Det där är inte ok :mad: jag hoppas du ringde deras kundtjänst och påtalade det?

Jag har faktiskt aldrig haft problem med postnord, det är inte värre hos dom än hos någon annan tror jag. Ett par sommrar har dock vikarier klantat till det och missat att dela ut min post men då har jag alltid fått den dagen efter jag ringt och klagat.

Jag har inte haft problem jag heller förrän nu, jag tror det är postnord som klantat sig, väntat i över två veckor på ett paket som en privatperson skickat. Dock är det grejer från en blocketannons, hon säger att det är skickat och min kompis provade att skicka mail och fråga om de grejerna jag köpt, hon fick till svar att de är sålda, så säljaren verkar inte försöka luras heller... Men inga grejer har jag fått...

Jag hade en suverän liten händelse från PostNord förra veckan.

En dag låg det ett kuvert i min brevlåda som inte var till mig, det var inget på kuvertet som stämde mer än hussiffran och postnumret (vare sig namnet eller adressen var det minsta lika).

Jag tänkte inte så mycket på det just då, utan mer att "en gång är ingen gång" och att det kanske bara ramlat ner emellan våra brev och råkat hamna där när det delades ut. Dagen efter tog jag med det in till stan och la det på brevlådan på nytt, så att det skulle sorteras om och skickas till korrekt adress.

Nästa dag när jag kom hem från jobbet så låg samma brev, nu ensamt så man inte ens kan ha råkat få det nertappat mellan andra brev, i vår brevlåda igen..... :meh:.

Liksom, även om det är elektronisk sortering eller mänsklig, hur kan samma felläsning och felleverans ske två gånger/dagar efter varann?

En dag låg det ett kuvert i min brevlåda som inte var till mig, det var inget på kuvertet som stämde mer än hussiffran och postnumret (vare sig namnet eller adressen var det minsta lika).

Jag tänkte inte så mycket på det just då, utan mer att "en gång är ingen gång" och att det kanske bara ramlat ner emellan våra brev och råkat hamna där när det delades ut. Dagen efter tog jag med det in till stan och la det på brevlådan på nytt, så att det skulle sorteras om och skickas till korrekt adress.

Nästa dag när jag kom hem från jobbet så låg samma brev, nu ensamt så man inte ens kan ha råkat få det nertappat mellan andra brev, i vår brevlåda igen..... :meh:.

Liksom, även om det är elektronisk sortering eller mänsklig, hur kan samma felläsning och felleverans ske två gånger/dagar efter varann?
Det låter helkonstigt. Hörde du av dig till Postnord om det?

Jag är minst sagt nyfiken på hur deras sortering fungerar...

Basically: C5-sorteringen görs först av maskin på terminal, då sorteras breven in i gångordning i den slinga där hushållet finns. De brev som inte har en adress skriven på korrekt sätt kan maskinen inte läsa (exv. om gårdsnamnet står före sockennamnet). De breven ska sorteras ut men hamnar ibland på fel ställe.

När breven kommer till brevbärarkontoren händer en av två saker; antingen lastas de direkt och körs i ett andra flöde bredvid den övriga posten (gäller främst lantbrevbäringen) eller så kammas de upp med övrig post och körs som ett flöde.

Om det är Postnord som delat ut det tycker jag absolut du ska påtala felet men det finns även andra operatörer som delar ut brev både i tätort och på landsbygd.

Mitt paket ligger enligt hemsidan nere på utlämningsstället utan avisering även om hemkörning är bokat. Hade det varit något ovesäntligt hade jag låtit det ligga där tills det åker i retur men nu är det hundmat så tyvärr lär jag behöva hämta ut det ändå...

Om det är Postnord som delat ut det tycker jag absolut du ska påtala felet men det finns även andra operatörer som delar ut brev både i tätort och på landsbygd.

Det var stämplat PostNord så det var därför jag gissade att de lämnat ut det.

Jag skrev på kuvertet att jag ville uppmärksamma dem att brevet lagts i fel brevlåda 2 dagar i rad, och att det nog vore bra om det hamnade hos rätt mottagare så jag slapp lägga det på brevlådan en tredje gång.

Det verkar ha funkat, jag har iaf inte sett till brevet igen.

Mitt paket ligger enligt hemsidan nere på utlämningsstället utan avisering även om hemkörning är bokat. Hade det varit något ovesäntligt hade jag låtit det ligga där tills det åker i retur men nu är det hundmat så tyvärr lär jag behöva hämta ut det ändå...

Nästan alla utlandspaket till privatpersoner ankomstregisteras, aviseras per automatik till telefonnummer som uppgetts och då bokar mottagaren eventuell utkörning. Har du lantbrevbäring kan du boka utkörning via hemsidan också :)

Nästan alla utlandspaket till privatpersoner ankomstregisteras, aviseras per automatik till telefonnummer som uppgetts och då bokar mottagaren eventuell utkörning. Har du lantbrevbäring kan du boka utkörning via hemsidan också :)
Det är svenskt och har inte fått verken avisering om hämtning eller utkörningsbokning. I deras app står det bara att paketet finns hos ombudet men inte att det har avsierats utan bara som platsangivelse som vilken som helst.

Det är svenskt och har inte fått verken avisering om hämtning eller utkörningsbokning. I deras app står det bara att paketet finns hos ombudet men inte att det har avsierats utan bara som platsangivelse som vilken som helst.

Nä, okej. Då är mitt tidigare svar inte aktuellt. Väldigt många paket med hundmat är utlandspaket, därför gissade jag det (ungefär en fjärdedel av de 80-90 paket vi tar emot är av den sorten).

Har säkert skriviit om det förr men...

Jag får knappt nån post på fredagar. Slutade prenumerera på papperstidning eftersom den inte kom på fredagar. På måndagen fick jag fredags, lördags, söndags och måndagstidningen.

Nu har det utökats till torsdagar också. Tidningen Dagens Samhälle kommer på torsdagar. Inte sällan kommer den på fredagen istället. Det goda med det är att jag får fredagspost då.

Kommer den på torsdagen kommer sällan någon fredagspost. Vilket är synd eftersom jag prenumererar på en endagstidning som kommer just fredagar.

Så det där med att inte få post alla dagar i veckan är redan infört här......

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
9 599
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
806
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
14
· Visningar
957
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 503
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka