RäkorInga fiskar hoppas jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
RäkorInga fiskar hoppas jag?
En grej jag funderat lite på. Ibland är deras bilar gula och ibland blå. För visst är bådas postnord? Det är dock bara på de blå bilarna det står postnord på.
Borde inte denna tråd slås ihop med
https://www.bukefalos.se/threads/lat-oss-prata-om-posten.1374782/
?
Räkor
Det där är inte okDet mest irriterande är när man varit hemma hela dagen men får ändå avi om att de försökt leverera utan resultat. Jag såg när postbilen kom och hade ytterdörren på glänt. Ingen kom och försökte leverera...
Jag har faktiskt aldrig haft problem med postnord, det är inte värre hos dom än hos någon annan tror jag. Ett par sommrar har dock vikarier klantat till det och missat att dela ut min post men då har jag alltid fått den dagen efter jag ringt och klagat.
runt 2 veckorHur länge klarar de sig?
Det låter helkonstigt. Hörde du av dig till Postnord om det?Jag hade en suverän liten händelse från PostNord förra veckan.
En dag låg det ett kuvert i min brevlåda som inte var till mig, det var inget på kuvertet som stämde mer än hussiffran och postnumret (vare sig namnet eller adressen var det minsta lika).
Jag tänkte inte så mycket på det just då, utan mer att "en gång är ingen gång" och att det kanske bara ramlat ner emellan våra brev och råkat hamna där när det delades ut. Dagen efter tog jag med det in till stan och la det på brevlådan på nytt, så att det skulle sorteras om och skickas till korrekt adress.
Nästa dag när jag kom hem från jobbet så låg samma brev, nu ensamt så man inte ens kan ha råkat få det nertappat mellan andra brev, i vår brevlåda igen......
Liksom, även om det är elektronisk sortering eller mänsklig, hur kan samma felläsning och felleverans ske två gånger/dagar efter varann?
Det låter helkonstigt. Hörde du av dig till Postnord om det?
Jag är minst sagt nyfiken på hur deras sortering fungerar...
Jag hade en suverän liten händelse från PostNord förra veckan.
En dag låg det ett kuvert i min brevlåda som inte var till mig, det var inget på kuvertet som stämde mer än hussiffran och postnumret (vare sig namnet eller adressen var det minsta lika).
Jag tänkte inte så mycket på det just då, utan mer att "en gång är ingen gång" och att det kanske bara ramlat ner emellan våra brev och råkat hamna där när det delades ut. Dagen efter tog jag med det in till stan och la det på brevlådan på nytt, så att det skulle sorteras om och skickas till korrekt adress.
Nästa dag när jag kom hem från jobbet så låg samma brev, nu ensamt så man inte ens kan ha råkat få det nertappat mellan andra brev, i vår brevlåda igen......
Liksom, även om det är elektronisk sortering eller mänsklig, hur kan samma felläsning och felleverans ske två gånger/dagar efter varann?
Det låter helkonstigt. Hörde du av dig till Postnord om det?
Jag är minst sagt nyfiken på hur deras sortering fungerar...
Om det är Postnord som delat ut det tycker jag absolut du ska påtala felet men det finns även andra operatörer som delar ut brev både i tätort och på landsbygd.
Mitt paket ligger enligt hemsidan nere på utlämningsstället utan avisering även om hemkörning är bokat. Hade det varit något ovesäntligt hade jag låtit det ligga där tills det åker i retur men nu är det hundmat så tyvärr lär jag behöva hämta ut det ändå...
Det är svenskt och har inte fått verken avisering om hämtning eller utkörningsbokning. I deras app står det bara att paketet finns hos ombudet men inte att det har avsierats utan bara som platsangivelse som vilken som helst.Nästan alla utlandspaket till privatpersoner ankomstregisteras, aviseras per automatik till telefonnummer som uppgetts och då bokar mottagaren eventuell utkörning. Har du lantbrevbäring kan du boka utkörning via hemsidan också![]()
Det är svenskt och har inte fått verken avisering om hämtning eller utkörningsbokning. I deras app står det bara att paketet finns hos ombudet men inte att det har avsierats utan bara som platsangivelse som vilken som helst.