Bukefalos 25 år!

Postkandar i bruikskörning?

A

alisson

Förut när jag tävlat i bruksskörning har jag använt mitt vanliga postkandar och ingen har sagt något. Men på SM fick man straff för postkandar?? HAr nån fått det innan? Kan inte hitta någonstans i TR att man ska få straff för det.
//A

TR gäller väl inte för brukskörning?
Jag har hört att det är nytt för i år att man inte får ha stång på JUFs tävlingar.

A

alisson

Ok, jag hade inte hört det förut. Blev lite förvånad på SM....
Alltså JuF´s TR, dom här små gula häftena. I dom står det inget om att man inte bör ha stång och dom är ju ingen ny upplaga iår :confused:

Hur fick du veta det?
//A

Jag fick höra det på fjordriks. Jag har för vana att alltid fråga vilka bett som är tillåtna när det är bangenomgång.. och då fick jag veta att man fick straff för stångbett.

Fick tre straffpoäng vid spannkontrollen för brukskörningen, på fjordrix, påpekade då för den som bedömde att jag körde med postkandar.
(Det var himla knepiga halter uppför och nedför på brukskörningsbanan, så stångbettet behvdes för att inte påverka vagnen, vilket ett vanligt bett kan göra, när marginalerna är små (glappet i sele m.m.))
Knepig bana var det, men lärorik, hade två hjärnsläpp, men vem har inte det??
:angel:

Liknande trådar

Hoppning Utbildade hoppdomare sökes! Efter två incidenter och olika svar från domare på klubbens tävlingar försöker vi reda ut vad som gäller...
Svar
2
· Visningar
889
Skola&Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 730
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
268
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tillskott för bättre päls?
  • Halt efter sömn

Hästrelaterat

Omröstningar