Postmords fantastiska service!

Importmoms 1 kr.
Deklarationsavgift 75 kr O_o
 

Bifogade filer

  • 20220107_140231.jpg
    20220107_140231.jpg
    195,9 KB · Visningar: 82
Så är det här också. De tappade bort ett paket och vägrade leta upp det eftersom de ”omöjligt kunde hitta ett borttappat paket”. Jag ville då reklamera transporten men det kunde bara leverantören göra, enligt postmord.
Jag har lite svårt att förstå det med tanke på att de vet att paketet finns och de vet att det inte kommit fram. Varför kan inte mottagaren då reklamera?
För att det är avsändaren/leverantören som har avtalet med postnord.
Mottagaren har avtalet med avsändaren/leverantören.
 
Jag har beställt ett paket, som ska levereras till ombud vid Sockenplan. När det väl kommit dit, så skickas det vidare till Karlskrona. Enligt appen har jag då valt att skicka det dit , samt betalat för att det ska ligga längre hos ombud. Kontaktar PostNord, och berättar att jag har inte valt att skicka det vidare, eller betalat något, och ger dem betalningsreferensen. De svarar att de varken kan se, eller ge ut vem som genomfört betalningen eller valt att skicka vidare paketet. De ber mig kontakta företaget jag handlat hos, som säger att de inte kan göra något åt saken, utan jag får vänta tills paketet gått i retur till dem och får sen pengarna tillbaka. Paketet kommer sent omsider fram till Karlskrona, och jag får nu betala 39 kronor för att få det sänt tillbaka till Sockenplan... Nu väntar jag på att det ska komma fram, så kanske jag förhoppningsvis kan hämta ut det. Logiken i att PostNord skickar iväg mitt paket, och sen får jag betala för att det ska skickas tillbaka...
 
Nu är det min tur att vara måttligt imponerad av postmord.
Ett paket på väg till mig, spårbart. "Det gick inte att leverera" dök det upp nu på eftermiddagen. Alltså, hade de plingat på dörren så hade jag öppnat och så hade det gått utmärkt att leverera det :meh: För ja, jag var hemma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp