Postmords fantastiska service!

Schenker skulle levererat en försändelse till mig igår. Stod som "på väg till kund" i 7 timmar, sen ändrades det plötsligt till "kunde ej levereras". Ringde dem. Tydligen hade dagen tagit för lång tid så transportören sket i min leverans. Nästa leveransdag? Onsdag nästa vecka. Kunde jag hämta på deras lager? Nej, för det var avsändaren tvungen att godkänna. Inte så lätt, Fredag eftermiddag.

Jävla klåpare.
Avsändaren försökte skicka godkännande imorse. Men det gick inte, för paketet var redan lastat för att köras ut och skulle nå mig före lunch!

Klockan är nu 20:00 och mitt paket har varit ute för leverans i 22 timmar totalt. Det har dock inte nått mig än 🙄
 
Stackarn med det arbetspasset.
Ja de hade en extrainsatt bil på grund av fredagens försening. Inget direktnummer till honom har de heller. Och ingen vet vart bilen är. Eller paketen för den delen.

Det är 35 fårskinn jag väntar på, till ett värde av ca 60.000:-, så jag är lite kinkig när det inte funkar...

Terminalen det lastades på i morse ligger mindre än 20 min från min gård...
 
Ja de hade en extrainsatt bil på grund av fredagens försening. Inget direktnummer till honom har de heller. Och ingen vet vart bilen är. Eller paketen för den delen.

Det är 35 fårskinn jag väntar på, till ett värde av ca 60.000:-, så jag är lite kinkig när det inte funkar...

Terminalen det lastades på i morse ligger mindre än 20 min från min gård...
Får verkligen hoppas att det kommer fram
 
Vinsten ökade med 35 % från föregående år och blev totalt över en miljard enligt senaste årsredovisningen (2019) och det trots helt vansinniga arvoden till de i ledningen, det är så stora belopp de får att jag trodde knappt det var sant när jag läste rapporten.
Resultatet för 2020 blev för Sverigedelen en ökning av vinsten med 100% till drygt 2 miljarder kronor.
 
Jag har beställt en jacka från Bonprix, och betalat. Fick ett spårningsnummer som informerar om att paketet finns att hämta på macken, där det inte finns. Jag har också fått avisering via brev plus påminnelse om att hämta mitt paket senast den 16:e, men det är fortfarande inte på macken. Macken säger att vi får göra en reklamation om paketet inte dyker upp innan måndag.

Vad händer om jag inte får paketet? Får jag pengarna tillbaka?
 
Inte postnord men AirMee ett av budföretag som leverar till mig. Fick ut recept på starkare kortisonsalva pga eksem, så tog Airmee som alternativ när jag beställde tänkte va nice få leverat samma dag, och till dörren. Detta var i torsdags, ska tilläggas.
Apoteket gjort sitt och står inväntar leverantör.. Airmee smsar försändelesen är försenad. Kan köpa de inte kom ut i torsdags, eftersom var 2 olyckor gällande lastbilar på stora vägen ut till där jag bor, där de b.la spelande in för Vägens hjältar vid en av dom (passerade gåendes med ponny ena vägen vi går, som är nära stora vägen). Så fine, tänkte får idag? Nope .. Nähä, vad var vitsen lägga 39kr extra mot få omgående istället för gratis hämta ut eller skickas med postnord (som skulle ta 1-2dagar)? :meh: . Hoppas dyker upp på måndag och jag inte kliat ihjäl mig.
 
Första gången för mig som det strular. Postnords kundtjänst skyller på ombudet men spårningen säger att paketet aldrig kommit fram dit. Ombudet har letat flera gånger och det finns inte där :arghh:
Innehållet är dessutom ett pris från en tävling så det finns inga fler exemplar att skicka till mig
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210320-103558_PostNord.jpg
    Screenshot_20210320-103558_PostNord.jpg
    80,2 KB · Visningar: 52
Fast det är fortfarande utredningar varje dag, det är bara inte alla brev- och pakettyper som går dagligen. Utdelning varannan arbetsdag.
Det är lite invecklat tycker jag. Har inte riktigt kläm på alla typer av försändelser än..
 
Jag förstår inte varför folk blir upprörda över det. Så mycket mer är digitalt och när det skickas mindre post så blir det väldigt kostsamt att ha utdelning varje dag.

För, som jag skrev förut, är en samhällstjänst staten ska stå för och det är ju inte som att det går plus, minus noll. Det går med vinst.

Dessutom går posten så långsamt redan; vi får fakturor ibland mer än en vecka efter de postats. Med postgång där det delas ut endast fåtal gånger i veckan blir det alltså 7 dagar PLUS 1-3 dagar till.
Vi har relativt många leverantörsfakturor som är 10 dagar på och har förfallit redan när de kommer.

Och nej, alla skickar inte fakturor per mail. När posten var som bäst delades 99,9% av all post ut och då var det dessutom säkrare att skicka med post i förhållande till mail.
 
Jag förstår inte varför folk blir upprörda över det. Så mycket mer är digitalt och när det skickas mindre post så blir det väldigt kostsamt att ha utdelning varje dag.
Det har varit en hel del reaktioner från tidningar.
På landsbygden delas dagstidningar med posten, inte tidningsutdelning.

Det innebär att tidningen inte längre är en dagstidning utan en fådagarstidning med dubbelutdelning halva veckan.
 
Jag förstår inte varför folk blir upprörda över det. Så mycket mer är digitalt och när det skickas mindre post så blir det väldigt kostsamt att ha utdelning varje dag.
För att dra ett exempel så skickas kallelser till sjukhusbesök och provtagning med post och det kan vara 7 dagar från det att kallelsen skickas tills dess att man har en bokad tid.

Ett annat exempel för över 10 år sedan när jag var arbetslös: Hade möte med AF på morgonen vid 9-10 tiden kommer hem är hemma ett tag posten kommer med en lapp från AF som skulle lämnas in när jag var på möte med AF.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp