Re: blodpalt?

Njae... (hur förklarar man detta? :crazy:).
Palt är runda bollar av en deg du kokar i vatten... Sedan äter du dem med smör, sylt eller något annat kul... (jag ÄR värdelös på att förklara saker).
Say no more....... :crazy: :crazy: :rofl:
 
Om maten passerar rakt igenom betyder det att hunden inte kan plocka upp näringen i maten. ;)
 
Men spelar det någon roll att maten passerar rakt igenom? Är det skadligt på något sätt?
 
På valpkursen jag gick på nyligen, fick vi veta att man kan ge valpar rå potatis (och råa morötter) att tugga på när de byter tänder. Det är lagom med tuggmotstånd i dem. Pratade med en kille som kör djurambulans som fått ett akutfall på en hund (labrador) som ätit potatisgratäng och blivit jättesjuk. De visste inte vad det berodde på, men det kan ju vara lök eller all fett (grädde och smör) som man ofta har i gratäng.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 820
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 492
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 092
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp