Praktik inom administration

Valeri

Trådstartare
Jag har valt att byta gymnasieprogram och ska genomgå en lång praktikperiod där syftet är att hitta en praktik att utvecklas inom för att ja, skapa referenser, erfarenhet och kanske till och med jobb efter studenten. Praktiken skall vara inom administration. Jag valde den inriktningen eftersom att jag gillar allt som har med kontor, papper och datorer och göra. Men jag vet inte vad jag vill jobba med som inte krävs en utbildning för? Kan ni komma med tips om administrativa yrken?

Jag jobbar på en miljöförvaltning på kommun, och här har vi två administratörer. De pysslar med att administrera ärenden, arkivera saker, svara i telefon osv osv. Vår tidigare administratör jobbar med administration inom Polisen. Bland annat hjälper hon till när människor ska skaffa pass. Tror hon administrerat bevismaterial också. Administratörer finns nog lite överallt. Bara ditt intresse som avgränsar :)

Administratörstjänster finns det hyggligt gott om. Reception brukar vara en hel del administration. Som assistent på något kontor.

Som praktikant kan man börja med enklare kontorsgöromål (ärenden, frukost, kopiering, arkivering) för att sedan kunna gå på lite mer avancerade uppgifter om man funkar inom det.

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 616
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb... 2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka