praktik och pengar

W

wierd_chick

hmmm... jag har blivit lovad en praktikplats av arbetsförmedlingen. de sa att"det finns pengar till mej". nu är min fråga, vad menar han? betalar de nån slags månlig liten lön till mig så jag klarar mig,(isåfall nån om vet hur mycket?) eller betalar de arbetsgivaren för att jag får vara där eller vad?? var så glad, så ja glömde fråga, och kände mig lite dum... :o
nånsom vet som kan förklara för mig??
VÄLDIGT tacksam för svar.. :bow: :bow: :bow:
 
Är det KUP eller genom AF?
Arbetsförmedningen och kommunen brukar betala ut en liten praktiklön till praktikanten.
Jag vet inte hur gammal du är men är du under 20 och inte har jobbat tidigare brukar det inte röra sig om mer än 2-3000/mån.
 
hmm.. vad är skillnaden på KUP och AF då??:confused:
jag är 19.. fyller om 4 månader 20.. så ja e ju det halva tiden minst iallafall.. gör det någon skillnad??:confused:
vad har tidigare arbetserfarenhet för inverkan?
haha.. inte mycket jag vet... :D
men jag klarar mig på 2-3000.. de e ju inte pengarna jag gör det för... :rofl:
 
tidigare arbete har den betydelsen att du då kan få en ungefär lika ersättning som när du arbetade. Ta mig tillexempel som låg på en månadslön på 15000 kr
När jag blev arbetslös och gick via ams för att få praktik så betalar försäkringskassan ut samma belopp som jag skulle ha när jag stämplar, men utan att det går dagar.
Hra du inte arbetat något så rör det sig om 2000 kr ungefär, har nån siffra på 2600 men det kan vara fel.
 
jag gör praktik via arbetsförmedlingen och kommunen.. alltså sån här KUP (kommunala ungdomsprogrammet)..

jag får ca 2000 kronor efter skatt i månaden *suck* menmen, bättre än ingenting, och dessutom praktiserar jag ju på min gamla ridklubb så det är ju väldigt kul! =)

jag är 19 år och har inte haft nåt fast jobb tidigare..

det kan väl säkert variera lite från kommun till kommun men räkna inte med nån större summa pengar.. :crazy:
 
jag gick in på praktik i ett halvår.
jag hade arbetat på flertal ställen tidigare. (ej hästjobb nu) och ändå fick jag bara typ 3000-3500 per månad.
och då över 20 års ålder.

jättekul o leva för dom pengarna :mad:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 322
Senast: Nepenthe
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 939
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: Jag har ett varumärke som företaget X använder och tjänar pengar på, i sina produkter. Nu har företaget bytt ekonomisk...
Svar
10
· Visningar
826
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp