Pranks på skärmen.

Bukefalos 30 år!

Ta en skärmdump av skrivbordet, skapa en mapp och lägg alla ikoner och mappar som ligger på skrivbordet i. Använd skärmavbilden som bakgrundsbild :angel1:
Den körde vi flitigt med ett tag :D

Minns att man kunde skriva egen text till gemet genom att byta ut en textfil.

Det där med att vända skärmen har jag också gjort 😅
Vi hade en doktor som var lite sådär självupptagen men jag trodde han skulle se det roliga. Han blev skogstokig och ringde IT och det hade tagit jättelång tid innan de löste det. Jag vågade aldrig säga att det var jag :bag:

(Men kanske något jag skulle testa på nuvarande arbetsplats kanske 👀)

Inte datorer men väl telefoner.
På den tiden man hade knapptelefoner hdog jag ur sladden till luren ur jacket på själva telefonen. Så när chefssekrteraren svarade var det tyst. Tog ett tag att upptäcka att sladden till luren hängde lös.
En annan kollega ryckte upp luren samtidigt som han lutade stolen bakåt. Jag satte klibblera ("kludd") på luren så den satt fast i telefonen . Så när han ryckte upp luren följde telefonen med en bit, innan den lossnade och flög iväg.

Lusten att skämta förgyller ens arbetsplats :D
När jag jobbade hos chefsekonomoen på en av våra stora banker fick jag ett stort tungt paket. Innehållet var en metallklump, som en låda. Jag fattade inget och ringde till dataföretaget som stod som avsändare. De fattade inget. Till slut kunde vaktmästeriet inte hållas sig och avslöjade att klumpen var från en dörrstängare. Den klump som håller i armen som stänger. Det tog säkert en halv arbetsdag för mig innan jag gav upp i sökandet.

Jag har en granne som jobbar inom park och trädgård på kommunen och en av hans jobbarkompisar, som är en riktigt dryg surk*k och tror han kan och vet allt skulle klippa gräs, alla vet ju att dagens åkgräsklippare stannar om man lämnad sitsen men eftersom brytaren är 3-polig går det att skifta en kabel så gräsklipparen stannar så fort man sätter sig istället för tvärt om, han kom inte iväg ut innan det nästan var dags för förmiddagsfika.:laugh:

Minns ett mail med en länk. Det stod något i stil med "Klicka här för en gratis mugghållare". När man klickade så åkte CD-hållaren ut (kommer fasiken inte på vad det heter, där man lägger skivan och sen skjuter in igen).

Minns ett mail med en länk. Det stod något i stil med "Klicka här för en gratis mugghållare". När man klickade så åkte CD-hållaren ut (kommer fasiken inte på vad det heter, där man lägger skivan och sen skjuter in igen).
Mugghållaren gick ju att stänga med en knapptryckning också, inte så smart om man hade satt en kaffemugg av plast där och jodå, detta har hänt.:D

Liknande trådar

• Låsa tangentbord på Asus laptop
  • Vit ruta på skärmen i spel?
  • Död skärm på bärbar
  • Och där dog skärmen...?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd