precisionskörning/tvåspann

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare lilllisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 219
L

lilllisa

Kan man ställa upp med ej renrasiga shettisar på tävling?:confused:
vet nån någon bra hemsida om detta?

Sv: precisionskörning/tvåspann

Tvåspann heter väl par egentligen om man ska vara noga ;)

Frågan har varit uppe här tidigare, och vad jag minns finns inga krav på vilken ras du tävlar med, utan det är inom storleksklasser indelningen sker. Om du inte menar en tävling i shetlandssällskapets regi, förstås?

I annat fall får du nog tävla med vilken korsning som helst!

Lotta

Sv: precisionskörning/tvåspann

Alla hästar får vara med och tävla körning.

Det enda som krävs är att de är tillräckligt gamla, och att de har de papper som behövs.

För att få vara med och tävla behöver de ha mätintyg. För att få mätintyg måste de vara registrerade (eller ha hästpass) och chipmärkta.

Från regionaltävling och uppåt behöver de dessutom ha ponnylicens.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
482
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 584
Senast: Mirtai
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
715
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår