Premiere Elements

CoNo

Trådstartare
Hejsan,

jag använder Adobe Premiere Elements för att redigera filmer och lägga ut på youtube. MEN jag har ett litet problem när jag ska spara filmerna för att kunna lägga ut dem på internet. Jag vet inte vilket format som är lämpligt att använda? I nuläget sparar jag filmerna som NTSC DVD, men filmerna blir så fruktansvärt stora, det kan ta flera timmar att lägga ut den på youtube. Dessutom märker jag att kvalitén på filmen dras ned.

Jag har provat att spara i MPEG1 och MPEG2, den ena av dem blir bara en svart ruta med ljud och den andra blir det ännu kassare kvalité med.

Skulle någon kunna rekommendera ett format där kvalitén blir så bra som möjligt, men kanske att filmen inte blir så vansinnigt stor? Tack på förhand! :)

Sv: Premiere Elements

jag antar att du spelar upp mpeg2 filerna i WMP, Windows media player har svårt för mpeg2 formatet ;)

testa att spara i AVI, det kan bli stort, men det är det som jag brukar jobba med :) ibland kör jag med mpeg1, men jag tycker att det blir hyfsat bra, men det kanske beror på kvaliteten på kameran och hur bildformatet blir osv :) testa med AVI ialla fall!

Liknande trådar

IT & mobiler Fick en videokamera i födelsedagspresent och den sparar alla inspelningar i full HD vilket min dator inte verkar klara av att spela upp...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: tim
·
IT & mobiler Har i dagarna ägnat mig åt att klippa ihop en musikvideo på ca 4 minuter, och jag har till min stora irritation noterat att såväl datorn...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: Snubbelfot
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 911
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka