Bukefalos 28 år!

Present till förskolan

P

Pem

Min 4-åring ska på grund av flytt byta förskola. Jag skulle vilja ge förskolan och kompisarna där en avskedspresent men har idétorka. Någon som har tips? Det är en avdelning med 3-5 åringar.
 
Sv: Present till förskolan

Min 4-åring ska på grund av flytt byta förskola. Jag skulle vilja ge förskolan och kompisarna där en avskedspresent men har idétorka. Någon som har tips? Det är en avdelning med 3-5 åringar.

Jag har ingen direkt klar idé, men tänker att något personligt; någon slags tavla att sätta upp på väggen med motiv där din son och kanske kompisarna är med på något sätt. Ritade teckningar eller foton kanske?
 
Sv: Present till förskolan

Skall det vara något man kan använda eller något tillfälligt mest för att säga adjö och tack för den här tiden?
För idivider eller generellt
En idé för genrell present är att köpa papper som man kan rita på för det tycker jag alltid har varit en bristvara när jag har arbetat på förskolan. Något som alltid har behövts och tacksamt har tagits emot. Något som är praktiskt och som kommer att användas.
Vanliga helt vita kopieringspapper eller om man vill festa till det färgade sådana.
 
Sv: Present till förskolan

Jag skulle ha gett ett presentkort till en bärbuske (ex.vis svarta el. röda vinbär) som barnen kunde mumsa på (bären, alltså inte presentkortet!)
 
Sv: Present till förskolan

Min 4-åring ska på grund av flytt byta förskola. Jag skulle vilja ge förskolan och kompisarna där en avskedspresent men har idétorka. Någon som har tips? Det är en avdelning med 3-5 åringar.

Jag är i en identisk situation med min 3,5 åring som går på en avdelning för barn mellan 3 och 4 år, så jag hoppar in i tråden, Pem, och tar del av tipsen jag med :)
 
Sv: Present till förskolan

Jag jobbar på förskolan och för ett tag sedan var det en pojke som flyttade med familj till Danmark. Deras present till förskolan va ett par pekböcker! Myckte uppskattat både av barn och personal! Vi har också fått ett födelsedagståg. Det tar vi fram varje gång någon fyller år, kanske inte lika uppskattat eftersom att barnen är rätt unga och inte förstår på samma sätt men i en 3-5 grupp är det nog något kul!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Badger
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 761
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 264
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp