Bukefalos 28 år!

Present till vårdboende?

Beklagar er förlust :heart

Tänk på att ni får enbart ge sådant som alla i hela persongruppen kan dela på. Det får alltså inte vara personliga gåvor. Räknas som bestickning.
Att köpa en smörgåstårta till personalen, eller stor chokladask är typ det som är lagligt.

/Lizzie

Jag vet som sagt vad lagen säger därav frågan.
 
På min släktings demensboende spelar de mycket musik. Jag tror att de är såpass gammalmodiga att det är cd skivor de spelar. Där hade de uppskattat lite nya skivor.
Eller kanske en liten blåtandshögtalare så personalen kan streama musik åt dem. Fast det kanske man inte får? Streama från privat telefon på arbetsplatsen.
 
Beklagar sorgen.

När pappa gick bort, visserligen på hospice, så köpte vi tårta till personalen och sen var vi även dit med en kasse cd-skivor (till de boende).
 
Jag jobbar på en vårdavdelning och det händer att vi får gåvor av anhöriga. Oftast choklad eller tårta.
Det är jättegulligt och väldigt uppskattat. Men jag tycker absolut det kan stanna där. Alltså man ska inte ge mer och dyrare saker. Till och med tårta kan vara dyrt. Skulle inte föreslå smörgåstårta eller diverse presentkorgar.
Chokladask eller annat godis räcker låååångt och är väldigt uppskattat.
 
Utöver choklad gav vi personalen Dagens ros i den lokala tidningen med beskrivning hur mycket vi uppskattade dem. De sa att det värmde extra mycket och att det kändes fint att deras ofta anonyma arbete fick uppmärksamhet.
 
Min mor arbetar inom vården och de brukar "drunkna" i chokladaskar och liknande gåvor. Det går inte att ex köpa "presenter" hos Röda korset eller liknande hjälporganisationer i deras namn istället för att både visa uppskattning men även hjälpa utsatta människor?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 081
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 362
Senast: miumiu
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 696
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp