Presentera värden i olika staplar

Milosari

Trådstartare
Jag skulle vilja presentera ett utsläppsvärden på ett pedagogiskt vis. Det finns gränsvärden som inte får överskridas och jag tänker att det hade varit snyggt om stapeln blev röd när värdet är överskridet, gul när det är nära och grön när det är gott mått. Eller bara röd och grön. Jag vill presentera två-fyra staplar med olika parametrar, några i mg/l och någon i % reduktion. Min hjärna har raderat allt vad excelgrafer heter. Någon som vet hur man gör eller hur jag hittar tutorials som beskriver det jag vill göra?
 
Om jag öppnar upp excel en nytt excel så får jag föreslag på olika mallar, trycker jag på "fler förslag" så kan jag välja ännu fler (d'uh) men där finns även "diagram". Då kommer det upp förslag som jag tror är det du letar efter?
Även excel har en del har tutorials i sitt program på hur man kan använda det.
 
Är datan ”konstant” och du vill presentera den med ett diagram eller är datan ”levande” och du vill att staplarna ska byta färg om datan i cellen ändras? Är det det senare rekommenderar jag Villkorsstyrd formatering istället, man kan göra väldigt överskådliga ark med det också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp