Presige green star!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Domigo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 481
D

Domigo

Någon som har en sån? Kan man få dom i alla storlekar eller är dom bara för ponnyer? Sen undrar jag, om man har en goldenstar som passar bra, passar oxå en greenstar i samma storlek?? :crazy:

Sv: Presige green star!!

Green Star är inte bara för ponnier, däremot har dom en ponnysadel som är en 15", men det är bara en mindre version av Green Star. Vad jag vet har alla Prestige sadlar samma passform (däremot så kan jag ha fel, du får kolla med sadelutprovare) så passar en Green Star i en viss storlekj kan du ha samma på Golden Star. Alla Prestige sadlar finns i 16-18", 28-37 bom och vissa modeller kan man specialbeställa.

Senast ändrad:

Domigo skrev:
Någon som har en sån? Kan man få dom i alla storlekar eller är dom bara för ponnyer? Sen undrar jag, om man har en goldenstar som passar bra, passar oxå en greenstar i samma storlek?? :crazy:

jag har precis köpt mej en appalosa green star =) 17" 34 i bomvidd till min d-ponny som har vart svår att hitta sadlar till men den här ligger bra =) han har rund, svängd rygg med manke. det ända är at den är hal att sitta i.
från början provade vi en golden star och den låg bra så provade vi green star.. tycker de värkar vara lite samma modell.

Senast ändrad av en moderator:

jag har en sådan stl 17/34 som ska säljas nu för jag hoppar inte längre.

du kan få köpa den om du är intresserad? maila i så fall: linn87@msn.com

njae, där har du nog fel. hon som jag köpte min green star av sa att alla var samma så jag beställde hem en hippos dressage också i 34 i bommen men det var ngt smalare och åker fram på min häst tyvärr så nu står jag med en till sadel att sälja :(

Men du får tänka att din häst kanske har breddat sig sen du köpte Green Star? Prestiges bommar är flexibla och töjer sig om hästen blir ngt bredare och töjer sig med en tyngre ryttare (max 70 kg brukar man rekommendera). Så om det nu inte var så att du provade ut två nya sadlar vid samma tillfälle så är det inte så konstigt om dom inte ligger lika. Och om du har stoppat om din Green Star så kanske sadelmakare då har haft lite mindre stoppning och är därför lite vidare.

VA?! Nu hänger jag inte med får man inte väga över 70 kg i en prestige sadel??! Jag väger ca 75 och är ca 180 cm lång...

Green Staren går inte att stoppa om då den har permanentbossor.

Till trådskaparen:
Skulle lägga någon tusenlapp till så man har den möjligheten.
Den går som med alla andra sadlar att få i strl 16"-18" samt bomvidd 28-37.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈