Prestige Eventing

Sv: Prestige Eventing

Jag kanske borde uppdatera.

Den jag provred i hänger nu i min sadelkammare :love: Inte betald ännu dock, köper den genom sadelutprovaren så hon skulle kolla upp nypris (den var troligtvis 5 år gammal) och ge säljaren bud så får vi se vilken summa det slutar på.

Den var precis på gränsen till för smal, breddar hästen sig lite så blir den för smal. Men vi väntar med att värma om den och kollar hur den ligger när han kommit gång lite mer för att inte riskera att den blir lite för bred o börjar glida bak. Han har inte som normala hästar breddat sig under sin uppväxt (2,5-5,5) utan fått byta till smalare järn i de tidigare sadlarna då han fått mer manke o rygg än den lite mer formlösa ungponnyryggen. Så vi får se, jag är lyckligt iaf att vi hittade en sadel jag tyckte så mkt om och som ligger still o bra på pålle :bump:
 
Sv: Prestige Eventing

Hej!

Jag kanske får blanda mig i denna tråden med? Jag hade sadelutprovare ute till min något knepiga häst, och den nya ullstoppade modellen av prestige eventing (och även arezzon) passade honom som en smäck.
Dom ligger ju då i en prisklass som inte känns riktigt rolig just nu, så min fråga är helt enkelt, vet någon om det finns någon annan prestige-sadel med samma bra knästöd som har samma typ av stoppning? Och som då ligger lite lägre i pris... Dessa modeller var tydligen något mer stoppade fram, så att dom lyfte upp sadeln bra över hans höga och långa manke.

Jag har försökt forska lite själv i detta, men inte lyckats få fram något bra tyvärr.
 
Sv: Prestige Eventing

Jag uppdaterar med att jag galopptränade i halv storm och ösregn här om dagen. Jag älskar min "plastiga" sadel :love: Dagen efter såg den ut precis som den brukar :banana:
 
Sv: Prestige Eventing

sidney. den har ullstoppning och bra stöd. såg en äldre sidney för ett tag sen för bara 6000.
 
Sv: Prestige Eventing

Tack för svaret. Jag har dock haft en sidney innan och jag upplever inte att den har samma bra stöd som eventingen, och framförallt inte lika bra plats för mina långa ben. Jag har nu hittat sadel som passar både mig och pålle kanon, en kieffer donau, av den "äldre" modellen. Flatback, inte för rak bom och gott om plats att hissa upp lädren i :D Mycket nöjd!
 
Sv: Prestige Eventing

jag betalde 1500 som är det pris equalityline rekommenderar för ändring av just prestige sadlar.
 
Sv: Prestige Eventing

Jag har oxå fått 1500 som självkostnadspris av min lokala butik. Plus frakten blir det 2000.
 
Sv: Prestige Eventing

Ja det är möjligt att priset ligger under rekommenderade.
Men självkostnadspris? De har väl en maskin och inte kostar den 1500 att använda?
 
Sv: Prestige Eventing

Ja det var vad equalityline (är det väl?) tog av min lokala butik för att värma om, och frakten dit/hem skulle bli 500 kr. Så min butik tog inte ut något mer utöver de faktiska kostnaderna :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan En till sadeltråd, förlåt :o Dock har jag ponny med normal manke till skillnad från den andra ;) Anledningen till att jag skriver här...
Svar
18
· Visningar
3 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp