Prestige flair

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare >emelie<
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 971
E

>emelie<

Jag har precis köpt en prestige hoppsadel med luftstoppning men den är väldigt lös kan man fylla på det eller hur fungerar det? För övrigt är sadeln jättefin!
Tacksam för svar!

Sv: Prestige flair

Hej!
Det går att fylla på. Det är bla det som är skillnaden mellan cair & flair (sedan är systemen uppbyggda på lite olika sätt).

Men tänk på att sadeln känns mycket mjukare med luftstoppning utan att det behöver betyda att sadeln måste pumpas. Många gör felet att de trycker med ett par fingrar på en punkt och tycker det känns för mjukt. Tryck med hela handflatan.

Här kan du läsa lite mer om flair och jag tror även du kan få hjälp med att hitta någon som kan justera luften åt dig om det nu behövs.
http://web.telia.com/~u13129856/flair.htm

Lycka till med din nya sadel!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 135
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka