prestige/Jeremy Rudge

ragge

Trådstartare
Vad är det för skillnad på bomen på dom sadlarna?
Vilken ligger bäst på den här hästen?
http://
125_2509.jpg

Sv: prestige/Jeremy Rudge

Vad ska jag ha för stl på bommen?han har 90 graders vinkel...

JR är rakare än Prestige. Om du ska ha en Prestige skulle du ha en 36:a. JR vet jag inte vilken vidd. JR passar lite bredare hästar vad jag har förstått. Hur blir ryggen under arbete?

Ryggen är ungefär som på bilden, men han rör sig nått enormt!Dom flesta tränare har aldrig sett sån gång mer än på kanske 3-4 st i sverige...är du säker på att det ska vara 36 på prestigen?Jag har haft en 17/34 och den låg asbra...nu ska jag ta hem en jeremy på prov med normalbom och luftkuddar(Flair)...det e därför som jag undrar lite om den ens kommer att ligga på honom...(jeremyn är en hopp, flatseat)

Senast ändrad:

Har JR lika korta ortsspetsar som prestigen? De kan ju vara ivägen för en storgångare.

Ja jag är säker ang. vidden. Han kan ju ha ändrat sig ;)

Zora: Prestige har långa ortspetsar...

Då är min sadelutprovare ute och cyklar för hon förklarade varför min häst hatade varenda sadel vi provade förutom prestige med att ortspetsarna var mycket kortare. I alla förutom den så gick han som om han vore stelopererad. Trots att de låg bra för övrigt.

Vad är det då som gör att han bara gillar prestigebommen?

ser inte ut som han har en jr rygg direkt...
jag skulle prova att lägga på en prestige (ej hippos!) 35'a.

Vad blev det?

Min häst har en väldigt liknande rygg och på den satt en Jeremy Rudge Flight väldigt bra. Beställde ny i fredags.

(Förresten, nu är det väl för sent, men Prestige Arezzo ska vara rak också - blev rekommenderad den.)

Har en prestige leonardo 17/34 och en jr hopp flatseat...båda ligger asbra

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka