Prestige Leonardo D vs Doge

Favina

Trådstartare
Provade idag Prestige sadlar.

Provade Leonardo D, Top Dressage, Hippos.

Hipposen var för stor, den var en 34:a, skulle kanske passa med en 33:a

Top Dressagen passade inte heller, den låg jättekonstigt:crazy: och det var en 33:a.

Slutligen så kom Leonardon och den låg perfekt!? Det är en 33:a, är bommarna så olika i Prestige?

I vilket fall som helst så undrar jag hur Dogen är? Är den lika Leonardon? Vill ha djupt säte och stora knästöd.

Nu är jag inne på att jag vill ha en Prestige iaf.

Hoppsadeln blev en Butet, som jag fick hem idag och den låg oxå bra.

Sv: Prestige Leonardo D vs Doge

den kan skilja lite från sadel till sadel ja, särskilt om dom är begagnade eller har varit omvärmda.... men även i hur bossorna är utformade. :)

doge är djuuuup men kanske aningens mindre knästöd... väldigt olik dom andra tycker jag, påminner lite om kieffer. :p

sen kommer väl den med kilbossor som standard om jag inte minns helt fel?

Provade H´s Leonardo idag och den satt som smäck, så det blir väl en sådan, NY för en begagnad kostar ju lika mycket;)

Fast jag läste på EQ:s hemsida att man kan få med små eller stora knästöd, tar väl stora om det finns.

Haha ja, den gör ju nästan det, iaf om man vil ha en som är i bra skick!

Rabatt är bra. :D

Tror dom stora klossorna är standard. Men ska du ta PoP eller vanliga sätet?

Den på jobbet måste vara vanligt säte för H´s tycker jag var skönare och hon har väl PoP?

Så det blir PoP, 33:a och 17", svart. Måste ju ha svart eftersom jag har min breda nosgrimma i svart:love:

Hm vet inte vad hon har, det står ju inte på sadeln nånstans...

Men jag har för mig att jag kollade genom påsen med garantierna nån gång och att det stod PoP där? Kolla!

Jag har iaf PoP, står på garantisedeln. Det jag kan säga är att den är liten i förhållande till dom andra Prestigesadlar jag haft, och det var även det dom sa på Equalityline, att PoP modellen har mindre säte.
:)

Senast ändrad:

det kan skilja en hel del trots samma vidd, hoppas du lir nöjd med din sadel iaf :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287
Utrustning Hej! Har en en utprovad prestige VersailleUutprovad med padd då de tyckte den låg bäst så), som är märkt i storleken ""A+2 17/35",(vet...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Centaur
·
Utrustning Har ett problem som jag inte upptäckt/känt förut. Jag håller på att prova ut ny sadel till min häst då min nuvarande är för liten i...
Svar
6
· Visningar
2 236
Senast: skuggi
·
Utrustning ... och jag hoppar snart från en bro om jag inte hittar något som passar :crazy: Hästen är islandshäst, c:a 140 cm, 8 år gammal. Han...
Svar
15
· Visningar
2 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka