Prestige Meredith, Equippe eller Jeremy Rudge

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wyntzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 075
W

wyntzi

Vilken rekommenderar ni?
Suck, köpte el ny Wellington hopp `(Wide) i somras men den ligger inte bra längre- glider bak. Konstigt nog sitter sadeljorden kvar på rätt ställe undertil men drar bakåt då sadel glider. Hästen har fått skav av bakvalvet.

Annat förslag på sadlar som passar breda hästar med liten manke.

Enligt sadelutprovaren är sadeln ok vad gäller vidden, varför åker den ändå bak då? Ide?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Prestige Meredith, Equippe eller Jeremy Ridge

Den som ligger bäst på hästen.

Omöjligt att säga, anlita en sadelutprovare!

Sv: Prestige Meredith, Equippe eller Jeremy Rudge

Tja, det tog inte lång tid innan jag fick ett sådant svar- kanske var helt väntat dock.
Jag skall be den sadelutprovaren (även sadelmakare) jag tidigare anlitat att titta då jag väl hittat en sadel att provrida- för tyvärr så har hon inte själv några sadlar som intresserar/passar.

Senast ändrad av en moderator:

Ok, skall lägga in dem imorgon:)

Jag har bara erfarenhet av av JRs hoppesadlar och jag älskar dom, supersköna att rida i och fantastisk kvalité. Däremot så tycker jag inte att dom passar hästar med liten manke.

Equipe sadlarna är vell permanetstoppade och det är jag inget större fan av, dumt om hästen ändrar sig i kroppen + ullstoppning ger en jämnare belastning.

Om du menar kvalitetsmässigt föredrar jag JR av dom märkena. Men du ska ju givetvis köpa den sadeln som passar bäst.

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 068
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 626
Senast: ylvalill
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 009
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 536
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka