Prestige och storlek

manhattan_2006

Trådstartare
Hoppas någon vet, jag lästa sadelns garantipapper idag och där står det DOP A+2. Vad betyder detta?Är det hur framskuren sadeln är +2 alltså?Tycker det verkar väldigt konstigt då jag är kort (158) Varför skulle de beställa en sadel som är +2 isåfall?De sa aldrig någontng om det vid utprovning så jag antog att allt var standard då jag som sagt är kort. Please help

Sv: Prestige och storlek

Ok tack. Så det är alltså inte standard? Standard är väl standard och sedan kan man få +2 eller +4. Hur lång ska man vara ungefär för att behöva +2?Tycker det verkar väldigt konstigt att affären beställer en sadel som är +2 till någon som är kort.

Du kanske har långa överben som jag? (Jag är bara 163cm så jag är inte heller lång)

Eftersom mina lår är långa så måste jag ha en 17,5" dressyrsadel för att annars hamnar benen mot knästöden jättekonstigt men rumpan min behöver inte så stor sits..

Säger inte att det är så utan det var bara en tanke att det skulle kunna vara så :)

ja det är standard. Har aldrig sett ngn prestige som inte är +2.
Är man lång blir det L kåpa o +4 :)

Det har jag, flera stycken. Standard är givetvis +-0 (dvs ingen märkning alls)... Men det kanske är "standard" i den förstånd att det är den stl Equalityline brukar ta in för tiden, dvs att det är den vanligaste stl. :)

Senast ändrad:

okej, det var min åf som sa att det är standard o vill man ha ngt annat får man specialbeställa :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 754
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 179
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Har en en utprovad prestige VersailleUutprovad med padd då de tyckte den låg bäst så), som är märkt i storleken ""A+2 17/35",(vet...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: Centaur
·
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 991
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31