Prestige vs. Jaguar

Breccia_

Trådstartare
är det någon som vet om deras 17" är lika stora i sitsen?
behöver en 16,5" om jag ska ha jaguar, är prestige mindre?
jaggan ska ju dessutom vara liten i tum-storlekarna...

Sv: Prestige vs. Jaguar

Jaguaren är små i storlekarna.
Vi har en 17,5 och den känns som en 17. Jag rider normalt i 16,5 och den känns inte alls speciellt stor.
Jag skulle välja en 17 i storlek om jag normalt hade 16,5.

Prestigen upplever jag mer normal i storlekarna. Jag har dock inte ridit speciellt mycket i prestigesadlar.

oj hittade den här tråden nu.
fasiken vad dåligt det ska gå för mig på sadelfronten då.
allt är för stort!
min jagga är ju 17" och jag bara halkar runt och drar upp knäna p.g.a. det. och butetsadeln är ju inte så där jättelätt att sitta bra i iaf inte på Wille eftersom hans trav utvecklas mer och mer.
sadelhelvete :p

stadigt sitter jag alltid ;) men benen! :eek: dom vill inte vara med i butetsadeln. jag red båda i den igår för jag var lat och gud vad jag såg ut som en hoppryttare :D

Haha, jag hade pullarträns och veredus senskydd här om dan... :angel:

Men det var nån sadel jag så i 16,5... En fin sadel, kanske en cobra? fanns ute på annons.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka