Prestige x Helen

Idun

Trådstartare
Är det någon som har denna sadel? Vill veta lite mer om den, vilken typ av häst passar den, är den skön att rida i, osv.
 
Sambons medryttarhäst har en. Hästägaren säger att den varit toppen för hennes onda rygg.

Hästen är lite takig, rak rygg och mycket manke. Jag tror inte att sadeln är bra till honom då han är spänd och inte använder sin rygg korrekt.

Rent generellt tycker jag att prestige har för smal anläggningsyta/bossor så att hästen får bära all vikt på ryggradens ligament istället för på musklerna.
 
Jag hade en ett kort tag. Provade ut en som både jag också häst tyckte väldigt mycket om. Köpte en annan och trots samma mått hade den helt annan passform. Fick sen höra av min tränare som är sponsrad med Prestige, att hon har sex stycken olika Helen och alla är helt olika i passformen. Så de är lite varierande.. Men just den jag provred först var himla härlig, mjuk, perfekt för röva med X-sätet och passade min kropp utmärkt. En snygg och nätt sadel som passar en rätt normal rygg. Båda mina blev för raka vid arbete och då glappade den friskt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
970
Senast: iNHALE
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp