Prestigekunnig?Snabb fråga!

glitter

Trådstartare
Har en snabb fråga.
Hästen har en hoppsadel prestige som är :love:
Nu är det dags för dressyrsadel och min fråga blir: är deras sadlar väldigt lika/olika i bom osv i dressyrmodell vs hopp??

Jag vet att man kan få dom olika stoppade osv om man vill/behöver, men jag tänkte mer generellt. Är det någon jätteskillnad?

Lånade hem en ny sadel som jag funderar på, älskar sätet men behöver måtta kåpan isf. Men fick reda på att denna sadel(inte modellen generellt) var uppbyggd extra mycket bak, vilket min häst iNTE behöver, därför låg den lite i framvikt (inte konstigt då...)

Snabb å snabb förresten...:angel:

Sv: Prestigekunnig?Snabb fråga!

jo, jag förstår hur du menar, men är de verkligen ansedda att ha hela registret, alltså väldigt svängd till spikrak verkligen?
Eller kan man säga att en häst är en "prestige-häst"
*tolka mig rätt nu*;)

Nej, det kan man inte. Tex på en av mina passar EN av Prestiges hoppmodeller, de andra är helt åt helsike.

M a o ett klockrent exempel på att alla hästar är olika!;)

Fler med åsikter?
Någon saom har både hopp och dressyr i prestige?

Men om du berättar vilken modell du har på hoppsadeln så kan vi hjälpa till med tips på dressyrsadel.
Prestige har modeller för båda raka och svängd ryggar, om du förstår då.

Själv har jag en Golden star och en Venus D till mitt Hbl.

Den modellen är relativt rak, vilket dom flesta av Prestiges nya dressyrmodeller också är. Så alla förutom Hippos, Venus och gammla Top Dressage skulle jag testat.

Sadeln jag har testat är deras nya Venus K new. Men tyvärr inte rätt bomvidd, rätt kåpstorlek eller storlek på stöd:grin:, men måttar jag allt detta så blir det nog nåt annat.

Menar du alla venus eller de gamla??

*öppen för förslag, måste hitta nåt till mina pygmében*

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 348
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 752
Senast: super
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
5 021
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka