prestigesadlar

aglaonema

Trådstartare
Visst är det så att man kan ändra bomvidden på en prestigesadel 3 gånger och max 3 bomvidder/gång. Hur mycket sjunker dom då dom ändras? Om vi säger att sadeln ligger 4 fingrar ovanför manken på hästen och 3 fingrar då den glider fram, vilket den gör hur mycket kommer den att sjunka då den blir 3 vidder bredare? Tacksam för svar:laugh:

Sv: prestigesadlar

Jag vet inte... men jag har två prestigesadlar o jag ääälskar dom :)

Den är ganska mycket för smal, har för mig att det inte är så stor skillnad mellan prestige bomvidder. Gör ju inte nånting om den blir en aning för vid bara den inte slår i manken vilket ju inte alls är bra:crazy:

Skulle jag gjort om jag haft tillgång till vidare sadlar men kan inte bara trolla fram en tyvärr:D

Ah då kanske jag inte har så stor koll på ridsportsbutiker hehe ;)
Men Prestige är ju väldigt vanliga så kolla i dina lokala ridsportbutiker.

Det finns inga butiker här i närheten som har dom, vet att det finns sadelutprovare jättelångt bort som har dom men som sällan eller aldrig kommer hit så ända möjligheten jag har är egentligen att fråga nån som kanske vet om manken klarar sig då jag värmer om sadeln eller chansa vilket inte alls känns bra då det kostar mkt pengar att ändra bomvidden och jag kan få en sadel som inte alls går att rida med.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 266
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 209
Senast: super
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka