Preventinmedelsdator?

Sv: Preventinmedelsdator?

Men varför är det osäkrare med hormonmängden i urin?

Utan att vara helt 100 gissar jag på att det har att göra med att man mäter halten av två hormoner (östrogen och LH). Det innebär att det finns fler faktorer som påverkar eftersom man måste ta hänsyn till två komponenter istället för en.

Sedan vet jag inte exakta detaljer. PI för denna typ av p-datorer ligger på 6. En avsevärd skillnad från temperaturberoende p-datorer alltså. De är tydligen inte lämpliga för kvinnor med korta eller långa cykler heller så de är mer begränsade och osäkrare.

Sv: Preventinmedelsdator?

Utan att vara helt 100 gissar jag på att det har att göra med att man mäter halten av två hormoner (östrogen och LH). Det innebär att det finns fler faktorer som påverkar eftersom man måste ta hänsyn till två komponenter istället för en.

Sedan vet jag inte exakta detaljer. PI för denna typ av p-datorer ligger på 6. En avsevärd skillnad från temperaturberoende p-datorer alltså. De är tydligen inte lämpliga för kvinnor med korta eller långa cykler heller så de är mer begränsade och osäkrare.

Då gissade jag inte helt tokigt i alla fall.

Problemet med östrogenet är som sagt att det inte alls är ovanligt att man inte har den där ökningen i östrogenet förrän precis innan Lh ökningen då är det ju för sent. Hormoner är dessutom opålitliga i sig och kan ändras även på fel ställe i cykeln och på det sättet "luras".

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 314
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 055
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 216
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
899
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka