Milosari
Trådstartare
Jag funderar på preventivmedel. Använder bara kondom nu men det hade varit bra med alternativ längre fram. Är lite kluven till hormoner då min hud blir förstörs och sexlusten minskar. Har fått barn och efter det har jag mycket mindre pms och mindre mensvärk så jag har ingen direkt anledning att slippa mensen heller (med än att slippa den då...).
Så jag har börjat kika på pessar. Ett helt okänt preventivmedel för mig. Det finns med på alla listor av möjliga sätt att skydda sig, men jag har aldrig hört om någon som använder det. Jag har inget spontant sex (och skulle tillfälle ges så kan man ju ha kondom). Så den stora nackdelen att det kräver förberedelse är obetydlig för mig.
Någon som har provat? Tankar?
Så jag har börjat kika på pessar. Ett helt okänt preventivmedel för mig. Det finns med på alla listor av möjliga sätt att skydda sig, men jag har aldrig hört om någon som använder det. Jag har inget spontant sex (och skulle tillfälle ges så kan man ju ha kondom). Så den stora nackdelen att det kräver förberedelse är obetydlig för mig.
Någon som har provat? Tankar?