print screen

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Bright_Eyes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 5 856
B

Bright_Eyes

vet nån vad det är för fel om det inte går att print screena på en dator? inte på nån sida, aldrig. är det nån inställning? kan man print screena på nåt annat sätt då?

help..

Sv: print screen

Det ska finnas en knapp på tangenbordet med förkortningen "prt sc". Trycker man på den så print screenar man :D

Jag har förkortningen "Prt Scrn" på mitt (till stationär).

Man använder knappen prt sc för att print screena, men på laptops behöver man ibland även trycka ner nån annan knapp eftersom de flesta knapparna har dubbla funktioner. T ex. på min Hp-laptop måste jag trycka ner både fn-knappen och prt sc knappen för att kunna print screena.

Jag sparar skärmdumpar med print scrn - trycker på tangenten och öppnar sen paint och klistrar in.

vet nån vad det är för fel om det inte går att print screena på en dator? inte på nån sida, aldrig. är det nån inställning? kan man print screena på nåt annat sätt då?

help..

prova att peta bort knappen för att se om det kanske sitter nåt skit där som gör att knappen inte fungerar..
du kan även prova att byta tangentbord.. och prova skrämtangentbordet, ska finnas på kontrollpanelen, hjälpmedel typ.. :)

tack för alla svar! och framförallt - tack icefire, jag var tvungen att trycka ner fn OCH print screen!

tack så jättemkt! =D

Var så god. Det var så lite så : )
Jag hade själv ett helvete innan jag lyckades klura ut det när jag köpte min Hp.

jaha det var så det låg till, jag har så på min bärbara, Fn är helt i blå text och när man trycker ner den så aktiveras alla knappar mad blåa kommandon (utanöver vanliga svarta kommandon), jag har en Acer men där är inte PrtSc på blått kommando.. :)

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
146
Senast: Rosett
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 280
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 035
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka