Pris för begagnad Premier??

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Madame
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 660
M

Madame

Jag ska sälja min hoppsadel, en Premier France. Fick den med hästen när jag köpte henne, men den passar inte.
Hur mycket kan man ta för en begagnad Premier? Den är fin och så, har inte aning om sånt. Jag har ju bara hållit på med trav och skogsridning lixom! :P
Så jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig!

Sv: Pris för begagnad Premier??

De ligger tyvärr inte så högt i pris. Är det en flatback eller är det allround mot hopp? Kollar man priserna på beg marknaden så ligger de mellan 1.000-4.000,- beroende på modell. (Vet dock inte man får sålt dem för 4.000,- Tror knappast det!). Allt beror ju också på hurdant skick det är på sadeln! Olika personer har ju olika definiering av "fint skick" - har jag märkt :cool:

Sv: Pris för begagnad Premier??

Det är en flatback. Jo, det har jag också fått erfara. Men jag sätter oftast lägre gränser än de jag säljer åt. Låter dem inte ha för höga förväntningar, så jag säger hellre att den är sliten och så än att den är i absolut toppskick! :p
Men jag är nöjd bara jag får den såld, nu hänger den bara till ingen nytta, synd på en fin sadel lixom!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 880
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Edla
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V