Pris för omstoppning av sadel?

paragon

Trådstartare
Blev lite smått chockad när jag hörde att det kostade mellan 1500-2000 kr här! Är det ett normalt pris eller går det att hitta billigare utan att kvaliteten blir sämre?

Sv: Pris för omstoppning av sadel?

jag förde iväg min sadel på omstoppning idag... får den i morron nån gång... skulle kosta mellan 600-1500kr beroende på hur mycket stoppning han måste byta...

runt 1000 (ett par hundra upp eller ner) har de jag varit i kontakt med tagit, om det inte har varit något special.

800 betalade jag och då kom han hem till mig och kolla när jag red, stoppa om, red, stoppa lite till, red, kolla, stoppa etc.

600 Inklusive efterjustering. Då byts hela stoppningen och fylls på mer efter 6 mån :bow: :bow:

800-1000 tror jag det kostar på Strömsholm
1500 om man ska byta latexpaneler.

Här brukar det kosta ca 700-1000 om man bara behöver fylla på med stoppning, och ca 1500 om man måste byta hela stoppningen.

Jag betalade nog 1400 kr sist, men resultatet blir alltid bra med denna sadelmakare. Han öppnar alltid sadlarna helt och hållet istället för att knöla in stoppningen i de där små öppningarna som brukar finnas.

har just varit o hämtat min sadel nu... han hade fyllt på stoppning och lagat en ungefär 4cm lång sömm... blev 850kr...

700:- är normalpris hos min sadelmakare, som är utbildad på Tärnsjö, så jag tyckte nog det lät dyrt.

600 tar vår sadelmakare och det blir toppkvalitet och dessutom ingår istoppning efter ett tag när den satt sig lite. Hon öppnar sadeln i sömmarna och byter allt och petar inte bara in lite mer...

Oj, vad billigt! Då verkar det ju väldigt dyrt här...! Får se om jag hittar någon annan som kan göra det istället!

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 482
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka