Pris Kylinge (Apollo)

trofé

Trådstartare
Hittat ett Kylinge Apollo -00, fronturlastning, en ägare, 3 fönster, boggie, nya sommar- och vinterdäck. Vanliga och 3/4+1/4 bommar. Vad är vettigt pris?

Och ni som drar en kylinge bakom bilen, hur trivs ni? Och hur trivs hästarna? Fördelar och nackdelar?

Sv: Pris Kylinge (Apollo)

Och ni som drar en kylinge bakom bilen, hur trivs ni? Och hur trivs hästarna? Fördelar och nackdelar?

Vettigt pris för en 00:a vågar jag inte orda om, men själv har jag en 1-axlad Kylinge fr 91 som jag köpt ganska nyligen och är väldigt nöjd hittills. Mina båda islänningar trivs kanon och går varje gång in som två små ljus :laugh: Fördelarna är att den är stabil och ligger mycket bra på vägen, ljus, två fönster fram varav det ena går att öppna, rejäl och av gedigen kvalitet känns det som, samt har fronturlastning. Och så är det förstås toppen att vi får dra 2 islänningar med vår gamla Audi på B-körkort.

40 tusen för en 00-a tycker jag är skäligt.

jag gillar Kylinge! Högt i tak och rätt rymliga och ljusa.

nackdelar: ett j-la massa meck om man vill ta ut mellanväggen, i och med tak pinnen längst fram. är som att lyfta ut en hel verkstad :eek:

Tackar för svar! Fler som har prisidéer? Jo, jag vet, men så ser det ju ut i tex star trailer med (ang mellanväggen). Men finns det inte hel fram och bakbom det går att byta till?

40-45 beroende på skick, däck, bromsar osv, inte hel otänkbart att det är dags att byta detta nämligen.

Har själv en likadan, fast en -98 och den är hur bra som helst, stadig, bra komfort för hästen och hela konstruktionen känns väldigt rejäl. Älskar min transport och det gör även hästarna som lastar sig själva.

Nackdelen är ju som mackan skrev, ska man fylla den med halm/hö så tar det 5 minuter att ta ut inredningen, men jag har fått rutin på det och numera är det inget problem.

Har ett sånt utan framurlastning.
30-35 tror jag.
Är bromsarna fixade nyligen? Golvet o mattan? Taklucka-or?
Då KAN 40 vara OK.

Jag gillar stadgan som mittstolpen ger plus den höga rejäla mellanväggen.

Betalr numera för att få grejorna hemkörda:D

Visst går det ganska lätt- om man smörjer allt, men jag undviker det.

Dess patenterade bomutlösning utifrån är skitbra o har aldrig trasslat.

Menar du 30-35 om det INTE är fronturlastning, eller med? Släpet är besiktat för ett par månader sedan utan anmärkning, så bromsarna ska det nog i alla fall inte vara något fel på.

Kolla då ifall de har bytt dem, för jag köpte mitt -05 och fick då nya bromsar och fick byta dem i år igen, så de slits fort.

Liknande trådar

Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 721
Senast: kryddelydd
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 122
Senast: shia
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 153
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?