Pris på åkermark i Skåne

Sv: Pris på åkermark i Skåne

Någon som har uppfattning om pris på åkermark (när man styckar av mindre bitar) i Skurup-Veberöd-Blentarp-trakten?

Det är omöjligt att säga så där bara. Är det god åkermark?

Närmare Lund ligger priserna på 200 000 -300 000 kr/ha. Mindre arealer till hästgårdar kan bli ännu dyrare.

Precis som TomaN sa så varierar det. Jag bor i det område du beskriver, när jag köpt har det kostat 100.000-200.000 ha.

Jag bor högst upp på romeleåsen mellan Skurup och Blentarp och köpte loss mark av grannen för 80 000/ha. Enligt lantmäteriet var detta ett enormt underpris, man skulle räkna med minst 200 000/ha.

Hoppas att du får samma tur som mig vid ditt inköp!

Liknande trådar

N
Hästmänniskan Är det någon som vet hur priset på åkermark som ska styckas av och säljas sätts? Finns det några normtabeller man brukar gå efter med kr...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: nyfikenjag
·
J
Körning Ja, eller hade en vagn utrustad med de finesser som James Bonds bil hade i vissa filmer - ni vet, saker som skjuts ut ur fälgarna för...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: Goat lover
·
Hästvård Är det rimligt att en precis nyutexaminerad ung person utan erfarenhet tar 850 kronor för en helskoning inkl. skor och söm samt...
Svar
16
· Visningar
5 740
Senast: lil-sis
·
K
Hästmänniskan Hej, vi bor på landet i Uppland och har nu kanske möjlighet köpa en bit åker intill vårt hus. Det är frestande - tänk att låta åkern... 2
Svar
23
· Visningar
6 124
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31