Pris på stallplats utanför Jönköping!!

P

plura

Hej!
Är det någon som har koll på stallplatser utanför jkpg- Bankeryd, Habo eller Mullsjö. Vad priserna ligger på ungefär för stor häst....
 
Har min häst i ett stall i denna trakten. Det kostar 500 i kallhyra. Då ingår morgonfodring och utsläpp vardagar. Det finns uppvärmd sadelkammare och täckesrum, ganska stora rasthagar och en bana. :)
 
Jag har stallplats utanför bankeryd/habo och stallhyran där ligger på 600.
Då ingår morgonfodring-utsläpp-middagsfodring vardagar.
Resten delar vi på. Vi är 10 stycken så det är inte särskilt jobbigt.
 
Oj jises va billigt :eek: här betalar man 3300 i KALLHYRA utan något
 
Utan nån fodring eller nåt?
Haha, jo, tur att man bor på rätt ställe :cool:

Har räknat ut att slutsumman per månad landar på ungefär 2000 med min pålle. Då inräknat foder, försäkring, hovslagare och spån :D
 
oki rimligt pris, helt klart......

Köper var en sitt eget hö då eller?
Hur gör ni med det?
 
Det brukar ligga på en kallhyra mellan 500-800kr då delar man oftast på fodringar och sånt = kollektiv. När jag stod vid JFK (skritt sträcka på 10 min dit) betalade jag 600:- det var nåt år sedan, nu står min kille på lösdrift.
Hittade ett stall häromdagen där det kostade 850/mån då ingick morgon,middags fodring och utsläpp. Resten hjälptes man åt med, det tyckte jag var helt okay.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 134
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 033
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 767
Anläggning Hej! Jag kollar på lösdrift för mina hästar och har hittat ett ställe. Superfräscht, stor kuperad hage, tillgång till egen box...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp