Pris på stallplats utanför Jönköping!!

P

plura

Hej!
Är det någon som har koll på stallplatser utanför jkpg- Bankeryd, Habo eller Mullsjö. Vad priserna ligger på ungefär för stor häst....

Har min häst i ett stall i denna trakten. Det kostar 500 i kallhyra. Då ingår morgonfodring och utsläpp vardagar. Det finns uppvärmd sadelkammare och täckesrum, ganska stora rasthagar och en bana. :)

Jag har stallplats utanför bankeryd/habo och stallhyran där ligger på 600.
Då ingår morgonfodring-utsläpp-middagsfodring vardagar.
Resten delar vi på. Vi är 10 stycken så det är inte särskilt jobbigt.

Utan nån fodring eller nåt?
Haha, jo, tur att man bor på rätt ställe :cool:

Har räknat ut att slutsumman per månad landar på ungefär 2000 med min pålle. Då inräknat foder, försäkring, hovslagare och spån :D

oki rimligt pris, helt klart......

Köper var en sitt eget hö då eller?
Hur gör ni med det?

Det brukar ligga på en kallhyra mellan 500-800kr då delar man oftast på fodringar och sånt = kollektiv. När jag stod vid JFK (skritt sträcka på 10 min dit) betalade jag 600:- det var nåt år sedan, nu står min kille på lösdrift.
Hittade ett stall häromdagen där det kostade 850/mån då ingick morgon,middags fodring och utsläpp. Resten hjälptes man åt med, det tyckte jag var helt okay.

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 013
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 425
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 974
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?