caradan

Trådstartare
Vad skulle ni kunna tänka er att betala för en korsningsvalack (hbl/vbl) ganska konstig kroppsbyggnad (korthals, kort rygg och långa ben!) riden men endast i skogen. Ej trafiksäker, har aldrig varit i ridhus går att lasta. Finns ingen stam, reg bevis el. likn. Han är eunt 10 år och ca 170cm hög. Aldrig avmaskad, vaccinerad och knappt verkad. (troligtvis har han aldrig avrit skodd) Lite av en problem häst som gärna trampar över en och vill gömma sig bakom en då man leder honom på nya platser. Går ej att rida själv ut på....

Ägaren till denna hsät vill ha 30000kr.....jag kunde tänka mig 7000kr....

Vad säger ni?? (rent generellt alltså :D)
 
30.000 för en häst dom inte gjort något med, inte uppfostrat och inte skött om ordentligt. :eek: :crazy: :crazy:
Ingen häst jag skulle köpa...är du spekulant?
Säger som dig, inte över 10.000 iaf.
 
Nej, jag är inte spekulant men hästen tillhör en släkting till min sambo och han tyckte idag att jag skulle värdera hästen för han ska sälja några. (han har just nu 8 stora och 4 små...och gubben är 78 år!) Tyvärr så kommer han aldrig att få ut något speciellt för hästarna är kanppt hanterbara!
Ville bara kolla om det bara var jag som inte skulle vara villig att ge mer?

(stallet är godkännt av djurvårds inspektör fast att han inte har strö eller gödsel platta eller godkända lysrör/kupor!...var är denna värld på väg??)
 
Jadu, aldrig i livet att jag skulle betala 30 000kr för den hästen.
Och jag tycker nästan 7000 var mycket.. Vet iofs inte riktigt vad dom får om dom säljer hästarna på slakt utomlands, men det bör ju vara högre än den summan ändå.

Men han verkar vara lite ute och cykla med 30 000 ;)
 
Vad jag skulle betala för den? jag skulle inte ens ta den för en krona! Men skulle ev. kunna tänka mig att ta mig an den för 3000:-/månaden
 
Har en korsning vbl/fbl. 5 år, riden, regelbundet avmaskad, skodd och vaccinerad. Trevlig att hantera, snyggt byggd och tre bra gångarter. Denna har jag betalat 8000:-
Skulle inte lägga mer än det man får ut i slaktvärde i Sverige, alltså ungefär 1500 - 2000 kronor på den häst du beskriver. Aldrig Avmaskad???? Vad är det för oseriöst hästägande? :confused:
Men, det finns säkert en marknad för den här hästen oxå. Men knappast till den fantasisumman på 30".
 
Tyvärr så verkar det inte som om djurinspektören håller med oss andra att han inte borde få ha hästar men jag har stridit om detta i många år.
 
jag skulle aldrig betala för en sådan häst!

inte över 1000:- iafl och då bara få ett kontrakt och ett bevis på att den är min.

som man brukar säga, 1 kr tassen på kattungar och en spänn för svansen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp