Priser att äga häst...?

Sv: Priser att äga häst...?

Jag kan ju ta min häst som exempel.

Kallblodssto, hobbyrids och tränas kontinuerligt.
Månadskostnader:
Hö kostar ca 450kr.
Därefter försäkring på 220kr.
Hyra 200kr(då hjälps vi åt med in/utsläpp)
Räknar med 450kr på hovis.
Träningar 200-300kr.
Spån ca 200kr.
Brukar räkna in vet.kostnader på cirka 300kr, ex vaccinering etc.
Sen tillkommer ju täcken, borstar, grimmor osv. Det är ju individuellt hur mkt man väljer att lägga ut men jag är ingen prylsamlare eller matchare så jag lägger i princip inte ut mer än nödvändigt på den fronten.

Sammanlagt blir allt detta ca: 2000kr i månaden. Detta är då väldigt billigt då jag har de billigaste alternativen. :)

Sv: Priser att äga häst...?

I rena kostnader så räknar jag med 50-60.000 kronor/år, ojämnt fördelat per månad beroende på veterinärbesök, köp av utrustning och liknande större klumpsummor.

Tränar sporadiskt och tävlar inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 954
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 636
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 368
Senast: Edla
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 544
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka