Priser för att hyra ut stall?

nexxa

Trådstartare
Detta är ingen annons, utan jag vill bara ha lite hjälp och synpunkter på hur jag ska göra.
Jag har 2 stalldelar, varvar den ena lite äldre ska jag hyra ut (boxarna är nybyggda och nymålade, fräscht med stora boxar på ca. 3.50 x 3.50 )
Jag har dock inte så jag kan erbjuda bete utan låter 2 vinterhagar alt 1 större ingå till detta lilla stall + att jag har kontakter för beteshyrning om sommaren ett par km bort från mig (ridavstånd)
Alltså i det här ingår:
- 4 boxar
- 2 alt 1 stor vinterhage
- Utsläpp + fodring
- Insläpp + fodring
- Gödselstack med tömning etc.
- Halm (stora rundbalar)
- 10 kg hösilage/häst/dag
- Mockning (hästarna kommer stå på bädd med spån och sedan halm)
- Ca. 15 min skrittavstånd till paddock (ej belyst)
- 1 kg betfor/dag, 2 kg havre eller korn/dag, 1 dl Vitafor Solid

Vad kan jag ta/häst för detta alt. vad kan jag ta betalt för hyra ut hela stallet?
Gärna tips och ideér ! :bow:

Sv: Priser för att hyra ut stall?

Vad det skulle kosta ger jag mig inte på, det beror så mycket på läge osv. Härikring skulle en kallhyra för liknande stall gå på ca 4-500/månad/box.
Däremot lite andra synpunkter!
Kraftfoder skulle jag inte vilja att det ingick, det är så individuellt vad man vill/behöver ge så det skulle jag vilja hålla med själv. Alt köpa det man vill ha av dig. Vad gäller hösilage tycker jag att 10 kg låter på tok för lite (beroende på ts o närigsvärde, men generellt) och skulle då vilja ha mer. Kanske vore bättre att ta betalt för det som går åt istället?

Sv: Priser för att hyra ut stall?

Isåfall kan man säg att det i stallhyran ingår tex. 14 kg foder. Då kan man välja själv om det ska vara 14 kg hö och inget annat eller kanske 12 kg hö och ett kg havre och ett kg betfor eller..
vill man köpa mer så får man göra det.
Priset för den servicen här hade kostat 3000 kr i månaden om det ingår ridhus och ca 2000 kr om det bara finns paddock.
Om det inet finns paddock vid stallet så får du gå ner ännu mer i pris.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 250
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Anläggning Jag har varit inne på att bygga lösdrift hemma men har nu fått möjligheten att ta över ett litet stall istället och då kommer jag...
Svar
2
· Visningar
2 004
Senast: Stekspaden
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken... 2
Svar
22
· Visningar
3 650
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025