Bukefalos 28 år!

priser på kastrering i småland

Sv: priser på kastrering i småland

Jag gav nog runt 2500 i jkpg för 5 år sedan.
Idag skulle gno som någon annan föreslog, kolla med Wejdmark i sävsjö. Har bara bra erfarenheter därifrån.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag har ingen som helst koll på priser gällande hund. Dock vet jag att distrikt brukar vara dom dyraste på häst, vet där med inte hur det är med hund.

Du har ju också Växjös veterinärpraktik, vet inga priser men värt att kolla?!

Sen bor du visserligen en bit bort men finns en billig och bra veterinär i Väckelsång som jag haft både till häst och hund, Rolf heter han och undra om inte hans praktik heter Husängen eller nått om jag minns rätt.

Hade jag varit du hade jag ringt runt massa olika ställen och fått prisförslag.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Här på västkusten kostar en kastrering 2000kr
labrador 35 kg testicklarna nere normala.
sövning på klinik .
 
Sv: priser på kastrering i småland

Tack alla ni som svarat i tråden!

Nu har jag hittat en veterinär med egen liten klinik som jag håller på att boka tid hos :):)

1800 kr för Malte och 750 kr för katten Agnes.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Ja, jag har också kollat lite här hos mig, och det ligger ungefär som ni beskriver, min "privata" veterinär skulle ha 3500 per styck, och jag har två collie-hanar som jag skulle vilja kastrera, men tyvärr..... Jag har just nu inga som helst möjligheter att bekosta det. Vid sjukdom skulle jag naturligtvis aldrig underlåta att ge dom dyr vård, men då går ju även försäkringen in, det gör den inte vid kastrering. Och det är ju inget "livsviktigt". Så, vi får väl fortsätta som det är, så länge.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag gav nog runt 2500 i jkpg för 5 år sedan.
Idag skulle gno som någon annan föreslog, kolla med Wejdmark i sävsjö. Har bara bra erfarenheter därifrån.

Skulle aldrig sätta min fot på den kliniken även om det vore akut.

Fressten jo :grin:jag åkte ju dit med en hund akut, och han bad mig boka tid. :eek:

Vad som var akut? En sju veckors valp med föremål i halsen och han var blå om tungan när vi dundrar in och behöver akut hjälp!
Tacka gudarna att köttbiten som fastnade i halsen gled ner när jag masserade honom medans vi var på väg till en annan veterinär som kanske skulle tagit saken på lite mer allvar men han piggnade till under färden så vi vände och åkte hem.
Stackars liten chockades och sov jätte länge sen.. Älskade lilla vän.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Skulle aldrig sätta min fot på den kliniken även om det vore akut.

Fressten jo :grin:jag åkte ju dit med en hund akut, och han bad mig boka tid. :eek:

Vad som var akut? En sju veckors valp med föremål i halsen och han var blå om tungan när vi dundrar in och behöver akut hjälp!
Tacka gudarna att köttbiten som fastnade i halsen gled ner när jag masserade honom medans vi var på väg till en annan veterinär som kanske skulle tagit saken på lite mer allvar men han piggnade till under färden så vi vände och åkte hem.
Stackars liten chockades och sov jätte länge sen.. Älskade lilla vän.

men gud... vilken härlig service :crazy:
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 646
Senast: mars
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 544
Senast: Fetaost
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 315
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp