prispengar?

linnsan

Trådstartare
finns det några prispengar i distanstävlingar eller tävlar man helt enkelt "bara" för att det är kul?
har tänkt på detta ett tag nu:D

Sv: prispengar?

Hej!
Jo i de flesta tävlingsklasser finns det lite prispengar.
Om du rider en cup ex folksam cup är det också lite prispengar.
Det står i propparna till tävlingarna vilka summor det är.
olika för alla tävlingar.

Det brukar handla om ett par hundralappar för placering. I första pris kanske en/två tusen beroende på hur långt man har ridit.

Onsala Arabians Cup hade 37.000 kronor i potten i år.

Det brukar handla om ett par hundralappar för placering. I första pris kanske en/två tusen beroende på hur långt man har ridit.

Om du tittar i TR så finns det angivet i vilka klasser det är obligatoriskt med premier - se moment 140 i TR1. Eftersom distansen har lokal klass samtidigt som elit/regional/nationella klasser är det vanligt att de långa klasserna (51 km och över) har premier men kortare klasser än 51 har hederspriser. I Elit och Nationell måste premier delas ut, i Regional får premier delas ut.

Hoppas att det är svar nog ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 990
Senast: Editten
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 218
Senast: Raderad medlem 147980
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka