Prisrosetter.

Sv: Prisrosetter.

Man kan inte ha rosetter framme på ett snyggt sätt eftersom de ser så töntiga ut...

Jag har mina liggandes där de hamnar när jag kommer hem från tävlingen, tills jag orkar ta mig i kragen och slänga de. Hittar såna lite här och där ganska ofta. Nu låter det som om jag är jätterörig, men jag lägger de oftast nånstans där de inte syns, i lådor, skåp, garderober, i kassar som jag lägger i en låda osv..

:rofl::rofl:
Du är ju rolig. Tror det är ganska många som inte håller med och dem mycket väl synliga, kanske inte inne alla men definitivt i stallet eller inne.

Jag sätter mina på en kompostgrind och sen sätter upp kompostgrinden på väggen.

Detta är flera kompostgrindar som satts ihop till en hundgård inomhus:
301f2167f3c0fef3med.jpg

Har ingen bild på rosetterna men tror ni förstår principen.

Fördelen med kompostgrindar jämfört med snöre tycker jag är att raderna är jämna och det är mycket lättare att flytta rosetterna när man inte behöver ta dem en och en.

Jag hade också kompostgrinds-varianten, men när jag hade två fulla kompostgrindar med rosetter så åkte alla rosetter ner i en kartong och ut i garaget istället. :angel:

Kl

Jag har alla mina uppe på väggen. Köpte hönsnät eller nått liknande och satte upp på väggen. Blev inte superbra men jag har inte orkat göra om det;)

img_1765_128510232.jpg

Måste göra om lite eftersom min häst bestämde sig för att skaffa lite fler rosetter till mig iår så dom nyaste får knappt plats.

Lämna tillbaka plaketten?! :eek: För min del hade jag kunnat vara utan rosetterna, men plaketterna vill jag gärna ha. Så jag kan skruva upp dem nånstans, helst på hästens box eller ännu hellre i mitt framtida egna stall. Sambon vet bara inte om att han vill ha eget stall :angel:

Angående förvaring av rosetter tror jag att mina ligger nerpackade i en skokartong/plastkasse nånstans. Det går ju inte att ha dem framme, de blir ju så solblekta och fula efter ett tag.

Ja, smaken är som baken. :)

I stallet hade jag kunnat ha de hängande, men nu är jag inackorderad, och där är inget bra ställe att hänga de på.

kl

Nu har jag ju inte vunnit sådär supermånga prisrosetter :p Ca 25 st tror jag, men de sitter på väggen i mitt rum. Jag är supersentimental och skulle aldrig i livet få för mig att slänga rosetter! :eek::p Haha. Angående plaketter så har jag aldrig vunnit någon, men skulle jag göra det så skulle de skruvas upp på hästens box.

kl

Nu har jag ju inte vunnit sådär supermånga prisrosetter :p Ca 25 st tror jag, men de sitter på väggen i mitt rum. Jag är supersentimental och skulle aldrig i livet få för mig att slänga rosetter! :eek::p Haha. Angående plaketter så har jag aldrig vunnit någon, men skulle jag göra det så skulle de skruvas upp på hästens box.

Samma här, har också dryga 25 st och skulle aldrig i hela världen få för mig att slänga någon! Till exempel så har jag kvar den allra första jag "vann" på clear round som 8åring, ihophäftad och solblekt men åå vad jag gillar den. Mina sitter på sidan på städskåpet i köket. Tack och lov har sambon inget emot dem men katten tycker de är helfestliga.. De sitter med hästmassa och sitter inte alls bra. Men ett hönsnät eller kompostnät var ju smart! :D

Jag får nästan ont i magen när jag hör att ni slänger rosetter och lämnar tillbaka plaketter! Dock ligger mina plaketter i en låda då det inte finns något bra ställe å skruva upp dem på i stallet. Men det kommer :)

*kl*
Skulle heller ALDRIG slänga en endaste rosett eller plakett. Har mina rosetter på väggen och plaketterna är uppspikade i sadelkammaren. Varenda en har jag sparat från det att jag var pytte liten till nu. Varje rosett är ett minne för mig och jag skriver noggrant upp datum, häst, procent och klass på basidan. När jag har en dålig dag och tycker att allt är går skit så tittar jag på alla mina rosetter och så känns det lite bättre :) Löjligt, jag vet men det är viktiga för mig...

Ett kompostgaller var ju ett bra tips, det ska jag nog fixa till mina, nu hänger de på snören bara. Hörde om ngn som tagit ett gammalt fint fönster, ett sånt där med dubbla glas, och hängt upp på väggen med rosetterna i. Lät fint i alla fall...

Hugger sista knapp.

Plaketter hänger i stallet för att visa vad hästen gjort. Skulle någon häst säljas/flyttas så behåller jag dom.
Rosetterna tar jag själv och hänger upp för att få en liten egoboost. Det går att hänga upp dom snyggt men det är svårt. Precis som någon skrev tidigare så kan jag titta på dom om jag har en dålig dag.

Låter jättefint med att ha dem i något gammalt fönster, lite shabby-chic (stavas?) typ :p

Har alla mina rosetter sparade men nerpackade tills jag får ett eget stall. Då ska de upp i sadelkammaren, likaså placketterna.

Jag har en enda rosett jag fick på mitt första och allra sista ridläger (uselt läger där hästar dog och en massa, - tappade tron om bättre läger då men är en annan historia. :D) som man fick efter uppvisningsridningen. En gröngul. Jag tävlar aldrig så har inga andra rosetter. Men denna rosett hänger på min anslagstavla i rummet ihop med några strån från lägerhästens svans. :)

Jag har mina liggande snyggt på en hylla i vitrinskåpet i vardagsrummet.

Skulle aldrig få för mej att slänga nån jag är alldles för stolt över att jag lyckats få hem dom ju :D
Gillar att ha dom framme även om jag inte vill ha dom på väggen.

Har aldrig vunnit några rosetter, men minns ett inslag från Hippo där de besökte en gammal dam i England som hade vunnit massor med rosetter och banderoller, och hon använde dem som gardiner i sitt hus.

Meen.. om du ändå slänger dom så kan du väl lika gärna lämna tillbaka dom till arrangören efter prisutdelning? Det är ju resursslöseri på fler nivåer annars ;) :)

Själv har jag kvar varenda en, dock är majoriteten nerpackade för tillfället för det är vekligen inte lätt att ha dom publikt på ett snyggt sätt! Mina favoriter är på väg att bli inramade i en matchande ram till mina andra foton från tävlingar och liknande. Som sagt, det är feelgood över sin fame-vägg ^^

Senast ändrad:

Jag hade också kompostgrinds-varianten, men när jag hade två fulla kompostgrindar med rosetter så åkte alla rosetter ner i en kartong och ut i garaget istället. :angel:

Jag är inne på den fjärde och tycker fortfarande det är ett ypperligt sätt. De pryder delar av en vägg på mitt kontor:D

Jag tog fasta på detta med gammalt fönster, dock så insåg jag sen att det inte passade in i våran lägenhet riktigt. Men så kom jag på att jag ju kunde lösa det på ett annat sätt, och såhär blev resultatet:

Rosetter i guldram

Jag tycker det är snyggast att sätta rosetterna i ett hönsnät!
Förut hade jag dom i hönsnät ovanför en byrå i rummet, numera
tar dom plats i en enda stor hög brevid sängen för att jag varit lat och inte
orkar skruva upp hösnätet :angel: haha

I hönsnät, dock är de snyggast när hela är fyllt med rosetter så inte nätet syns ;) hehe
32703128.jpg

Men du kan ju klippa nätet precis som du vill, håller rosetterna snygga dessutom!

På snöre i sadelkammaren ovanför tränsen, vi har inte jättemånga direkt (typ, 10 totalt och 2 är mina hah!), man är lite stolt över dem och det är ingen annan än vi själva som ser dem så ingen kan tycka det är töntigt :angel: :D Har även lite andra hederspriser hängande där (kvistar från hubertus, medalj från uställning mm). Kul minnen ju :)

Ska försöka komma ihåg att fota i morgon.

Hänger upp mina över tvn i vårat lilla tv rum. Alla hänger inte uppe och har plockat ner de blå/vita på nedre raden.
Hänger mina på tråd men kan ju inte säga att det är bra.
img_0164_165244001.jpg

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2
Svar
37
· Visningar
1 934
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka