Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

D

Doneloge

Har ni upplevt mycket skillnad i priser mellan djursjukhusen och privata veterinärer. Nu tänker jag främst på vaccinering, självklart så blir det ju en stor prisskillnad mellan olika former av undersökningar.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Ja det är stor prisskillnad!
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Vilken är dyrare?
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Enligt min erfarenhet är privata billigare än djursjukhusen.

Fast det beror säkert också på vart man bor och hur stor konkurrans det är.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Ja mycket stora skilnader.
Alltid lönt att kolla runt, om det inte är akut.
Kan skilja flera hundralappar på djursjukhus och privat.
Djursjukhus altid dyrast så jag brukar först kolla vad de ska ha.
Och sedan till de vet. jag har nära mig.
Om inte min vanliga vet kan. (han i första hand)

Han röntgar inte så när min yngsta skulle HD/Ad röntgas så ringde jag till 4 olika och kollade priser, var allt från 600:- till 1,500:- så nog var det lönt allt att ringa!:idea:
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Det skiljer mycket! Billigast för mig är att gå till en pensionerad veterinär som bara undersöker och vaccinerar (självkostnadspris). Är det något större (som blodprov, röntgen) går jag till veterinärkliniken och är det akut blir det djursjukhusen om kliniken inte har tid/är öppen.

De veterinärer jag anlitat är helt underbara och jag är nog den största reklampelaren som finns för dem :D
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Vår privata vet är mycket billigare, dock så är han spec på kor och hästar så vid kastrering, röntgen och andra stora grejer så blir det klinik för oss.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Oj, vilken skillnad. Verkligen lönt att kolla runt då.
Jag brukar gå hos privat, men då jag ska flytta snart, så letar jag efter en ny vet., men då ska jag nog höra lite vad de har för priser. Orkar inte betala överpriser när man ska bli student. :p Lär ju knappast vara skillnad på kvalitén på vaccinet liksom ;)! Dock så kan det iofs kanske vara olika mycket som ingår i priset. Min nuvarande vet. brukar klippa klor och fixa tänderna och allt inklusive i vaccinerings priset. :)
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Kastrerade en hane (som inte var min) hos en privatveterinär, det kostade 1600 eller om det var 1800. På djursjukhuset ville de ha 3600.
Tex besiktia och chipa valpar är halva priset hos min veterinär, mot djursjukhuset. Jag tycker allt är dyrare på djursjukhuset.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Kastrerade en hane (som inte var min) hos en privatveterinär, det kostade 1600 eller om det var 1800. På djursjukhuset ville de ha 3600.
Tex besiktia och chipa valpar är halva priset hos min veterinär, mot djursjukhuset. Jag tycker allt är dyrare på djursjukhuset.

Jag kan tänka mig att det är dyrare eftersom ett djursjukhus som är öppet jämt har så mycket dyrare omkostnader. Man får betala för dygnet-runt-servicen och alla dyra apparater även när man har ett enkelt bokat besök.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Privata är mycket billigare här omkring.
När vi kollade kostade kastreringen 3500kr på djurkliniken närmast oss, vi betalade 2400kr på våran privata.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Djursjukhusen är också priwata... De enda statliga weterinärerna är Distriktarna.

Wad gäller priser så säger det sig wäl själwt att ett djursjukhus eller klinik inte kan waccinera till själwkostnadspris som en pensionerad wet. Förutom löner så måste de äwen finansiera sin dyra utrustning; röntgen, ultraljud, laboratorie mm.

Men wisst finns det stora prisskillnader, äwen mellan djursjukhus, och will man wara om sig och kring sig ska man ringa runt och kolla.
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Djursjukhusen är också priwata... De enda statliga weterinärerna är Distriktarna.

Wad gäller priser så säger det sig wäl själwt att ett djursjukhus eller klinik inte kan waccinera till själwkostnadspris som en pensionerad wet. Förutom löner så måste de äwen finansiera sin dyra utrustning; röntgen, ultraljud, laboratorie mm.

Men wisst finns det stora prisskillnader, äwen mellan djursjukhus, och will man wara om sig och kring sig ska man ringa runt och kolla.




Ja min är ju distriktare och jag tänkte att ska jag skriva privat eller det andra. Men då kanske det skulle tolkas fel :D

Så min vet är alltså billigare som distriktare än djursjukhuset. Och jag förstår ju att det är skillnad som du och Priffe skriver.
Därför blir det min veterinär när jag tycker det är ok med honom :)
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Djursjukhusen är också priwata... De enda statliga weterinärerna är Distriktarna.

Wad gäller priser så säger det sig wäl själwt att ett djursjukhus eller klinik inte kan waccinera till själwkostnadspris som en pensionerad wet. Förutom löner så måste de äwen finansiera sin dyra utrustning; röntgen, ultraljud, laboratorie mm.

Men wisst finns det stora prisskillnader, äwen mellan djursjukhus, och will man wara om sig och kring sig ska man ringa runt och kolla.

Jag använde betäckningen ur telefonkatalogen, dessutom så tror jag att privat kommer ifrån obunden till en klinik och inte att det har något med statligt och privat att göra. ;)

För övrigt, så kan det ju vara andra faktorer som spelar in också, som t ex att en klinik kanske kan få en jätte stor mängdrabatt på vaccinet och därför kanske kan ta lägre pris, eller att de kanske hinner med fler vaccinationer, därför frågan. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Jag använde betäckningen ur telefonkatalogen, dessutom så tror jag att privat kommer ifrån obunden till en klinik och inte att det har något med statligt och privat att göra. ;)

För övrigt, så kan det ju vara andra faktorer som spelar in också, som t ex att en klinik kanske kan få en jätte stor mängdrabatt på vaccinet och därför kanske kan ta lägre pris, eller att de kanske hinner med fler vaccinationer, därför frågan. :)


Fast en "privatveterinär" har ju säkert inte så många besökare som en större klinik har. Skulle det vara som du skriver så borde ju kliniken vara billigare ;)
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Det var precis det jag menade.
Jag förstår ju själv att det vore logiskt att en privatpraktiserande vet. borde vara billigare, men jag frågar eftersom jag undrade om det kanske var raka motsatsen :p! Finns ju som jag nämnde en del faktorer som skulle kunna göra kliniken billigare...
Är dock fortfarande lite förvirrad över vad som är billigare mellan distriktarna och privatpraktiserande, men där kan jag tänka mig att det är mkt individuellt.
För mig kommer iofs en väldigt avgörande faktor vara att jag behöver rabies vaccin till min, vet inte om alla vet. brukar ha det hemma…
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

Aha, nu fattar jag. Har varit lite efter i dag, trött :p
 
Sv: Prisskillnad mellan privatpraktiserande vet. och djursjukhus?

No problem, samma här... Dock blev det lite bättre efter en espresso.. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 193
Hundhälsa Hej! Min tik på 8 månader har utslag som ser ut som finnar/plitor och röda märken. Är det någon som upplevt liknande eller vet vad det...
Svar
5
· Visningar
999
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp