Prisvärda kandar

mumrikan

Trådstartare
I början när man rider på kandar, vill man kanske inte spendera en förmögenhet på dem ifall det inte sen visar sig att gå bra. Tex kommer man kanske aldrig kommer "kandarridaklasser" av olika skäl.
Jag skulle vilja att vi i den här tråden samlade lite olika prisvärda kandar och kommentarer från de som använt dem.
Framförallt tänkte jag mig sådana man kan köpa via Internet för dessa brukar vara mest prisvärda och alla har inte välsorterade ridsportaffärer i sin närhet.
Jag börjar skriva upp dem jag hittat och inkluderar i priset stång- och bridongbett för det behöver man ju oftast också.
Kommentera vad ni tycker om dem enligt bild eller i verkligheten. Kom också med egna länkar.
Hööks
300046.jpg
499+265 (stång)+99(bridong)=863 kr
Börjes
2008.jpg
195+149 (stång)+63 (bridong)=407 kr
Ridsportshopen
4084_4210X.jpg
384+279 (stång samt bridong)=663 kr
Lycke hästsportcenter http://www.lhc.se/trans.htm har kandar för 395 kr men ingen bild och inga bett.

Sv: Prisvärda kandar

Jag har kandaret från Börjes. Köpte det för 4 år sen. Det är klart prisvärt tycker jag. Det är som nytt fortfarande. Mjukt och smidigt. Bättre läder än jag trodde när jag köpte det.

Jag har Hööks kandar som träns och det är superkvalité. Det är behandlat med någon form av vax, helt klart prisvärt.

Ok Jacsons kandar Leonardo hittade jag på hästbutiken (i Bromma)
leonardo.jpg
för 478 kr. De hade stångbett för 299 och bridong för 199 = 976 kr.

Senast ändrad:

Jag tänker mig att köpa ett kandar jag kan använda som träns också eftersom jag ändå är i behov av ett nytt träns. Hur tror du Börjes fungerar för det? Är det för tunna remmar?

Min kompis har Jascon-kanderet och jag blev överraskad över hur fint det var! Brukar inte gilla Jascon-tränsen annars men kandaret var verkligen superfint!

Hööks-kandaret är mycket fulare i verkligheten och Börjes-kandaret har alldeles för smal nosgrimma tycker jag.

Nån som har erfarenhet av det "engelska" jag hittade på Ridsportshopen (se ovan) Jag tycker att det ser klassiskt snyggt ut och förutom Börjes, är det det billigaste jag hittat. Men som du säger om Hööks, det är svårt att få en uppfattning av bara en bild.

Hihi, lite samma smak ju! Visst är det snyggt som träns :love:

köpte mitt på http://www.lillhastenistav.se/ o jag e jätte nöjd, verkligen prisvärt.... kandaret kostar 430kr + bridong 120kr + 260kr...
Jag köpte dock betten på H**ks jag men jag var inte riktigt förtjust i tränset så därför letade jag vidare efter ett jag ville ha.... lycka till!!

Jag vet inte är inte så insatt i kandar men kan bara inte köpa en rem som har till stigbett och sätta bridonget i det? Eller?

I så fall blir det billigt och så slipper man köpa ett helt kandar ifall man tycker hästen ej funkar på det.

Jo, det funkar utmärkt att bara skaffa en extra nackrem. Bättre att lägga pengarna på bra bett om man vill hålla sig i lågprisklassen, det är ju inte säkert den billigaste stången är den som passar hästens mun bäst.

Rebecka83 skrev:
köpte mitt på http://www.lillhastenistav.se/ o jag e jätte nöjd, verkligen prisvärt.... kandaret kostar 430kr + bridong 120kr + 260kr...
Jag köpte dock betten på H**ks jag men jag var inte riktigt förtjust i tränset så därför letade jag vidare efter ett jag ville ha.... lycka till!!
Då köpte du kanske Jacsons Leonardo-kandar? Har sett att det säls för ganska skiftande priser på olika ställen.

Jo det kan ju funka bra med stigrem. I mitt fall tänkte jag tvärtom för jag behöver ändå ett nytt träns.

Fast tjejen ifårga tänkte ju använda sitt som träns :D
Tycker det är svårt att hitta kandartyglar om man nu ska ha billiga :p

Ok Jacsons kandar Leonardo hittade jag på hästbutiken (i Bromma)
leonardo.jpg
för 478 kr. De hade stångbett för 299 och bridong för 199 = 976 kr.

Köpte till slut Leonardo-kandaret men har ännu bara använt det som träns eftersom vi haft lite bakslag i ridningen så jag väntar med att köpa stångbettet.
:banana:
Är jättenöjd, speciellt eftersom jag fick det för halva priset då jag ej köpte tyglar, har redan ett par flätade läder i ett par släta textil.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka