Privat psykiatrisk vård

Honey07

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av privat psykiatrisk vård? Min pappas sambo mår dåligt och har 2 självmordsförsök i närtid. Hon upplever, som vad jag förstår även andra gör, att hon inte får den stöttning hon behöver från vården. Så jag funderar på om det finns privat vård som skulle kunna vara bättre och gå mer till grunden med problemen. Vad är er erfarenhet?
 
Jag har testat privat psykiatrisk vård vid några tillfällen. Terapeuterna har varit bra. Många duktiga slutar ju i den offentliga vården för att dom inte tycker att den håller måttet. Däremot kan det ju bli väldigt dyrt om du bor i en region som inte har avtal med privata vårdgivare. Det kan också vara så att vissa inte vill ta emot patienter som är för sjuka eftersom dom oftast inte har ett team bakom sig. Hoppas ni får hjälp!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 042
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 872
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 099
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 596
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp