Privatlektioner

Della84

Trådstartare
Hej,

Jag är intresserad av att ta privatlektioner tillsammans med min häst. Både jag och hästen kan ses som nybörjare och vill lära oss mer tillsammans gärna i riktning mot dressyr. Märker dock att det är väldigt svårt att hitta någon lärare om man inte vill ta sig till en ridskola. Har någon något tips, bor i Skåne.
Tack på förhand!
 
Jag har hittat tränare i lokala häst-facebook grupper (typ med annonser av alla slag). HästNet kan också vara värt att kolla, och självklart höra sig runt bland vänner och bekanta :)
 
Åka till ridskola kan väl vara en jättebra idé?
De har oftast välutbildade instruktörer och bra träningsmöjligheter.

Bägge mina tränare håller till på en större ridskola med en fantastisk anläggning.
Kör dit min häst och rider privatlektioner.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 280
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 576
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp