Prix d'Amerique 2006 Skandal

Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

Lazio skrev:
Sen så tror jag att alla vet att Jag de bellouet inte kommer starta i Sverige.

Skulle tro att om vi alla här tänkte oss som Jaggens ägare så skulle vi heller inte starta Elitloppet.

I alla fall inte för min del.
Det är ju inte hans typ av lopp. Sprinterlopp med tvära kurvor :angel:

AM
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

även om inte giganten blev störd så borde jag de bellouet blivit nerflyttad eftersom man inte får byta spår på upploppet.

(om jag har förstått saken rätt?)
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

babsan skrev:
även om inte giganten blev störd så borde jag de bellouet blivit nerflyttad eftersom man inte får byta spår på upploppet.

(om jag har förstått saken rätt?)


Hästen störde ju ingen(Jaggen) men det klart... dommarna dröjde ju med svar, för att visa att det inte var korrekt gjort! Men bäst ska ju vinna i ett sånt här lopp... annars är det fel tycker jag!
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

Jo, det ÄR verkligen typiskt franskt med lite dagligt kaos o kallabalik överlag. Då snackar vi inte bara trav utan det mesta.
Trafiken är kaos, de kör så vilt på vägarna att man håller på att svimma.

Jag har också varit på ett antal skidsemestrar i franska alperna och jag lovar, fransmännen är lika kaosartade där med. och nonchalanta!! Tränger sig, röker överallt (i liftar också för att sedan slänga fimparna rakt i naturen), gah! Det kan vara rätt påfrestande.
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

Vill man inte vara med behöver man inte. Jag tycker det franska voltstartsystemet är bra för alla har chansen att få en bra start. Har du spår längst ut i bakre ledet KAN du inte komma iväg bra. Som det är nu har alla chansen. I "Turfen" diskuterades startsystemet flitigt men jag tror inte de byter, det finns ingen anledning.

Det var ingen diskningssituation. Jag du Bellouet hade inte blivit diskad i Sverige heller.
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

Jag var på plats under Prix d´amerique och jag måste säga att känslan försvann, först omstarterna och sen Ico Kiki´s skentur runt banan. Ett ganska misslyckat försök att fånga in hästen. Att köra bakom hästen i ett fordon kunde inte annat än skrämt den redan skärrade hästen ännu mera.. Sen Jag de bellouet! Fransmännen var ju glada att han vann, men till vilket pris...ska man få behandla sina hästar hur som helst. I frankrike går det, men vad ger det för syn för resten av travsporten? Sen att de var många franska hästar som egentligen inte hade något i Prix d´amerique och göra, men att de har mer pengasummor på sig är ju också i sig en "skandal"...Loppet är öppet för alla men det blir ändå fel. Franska hästar har inga problem att starta i Sverige men när de Svenska hästarna vill starta i Frankrike räcker startsummorna oftast inte till...tråkigt....och det borde ganska snart ske nån slags förändring eller iallafall tanke på förslag..
Även om Prix d´amerique kändes lite trumpet så är jag i alla fall glad att min förredetta chef kom trea med Jaded! :banana:
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

Jag var på plats under Prix d´amerique och jag måste säga att känslan försvann, först omstarterna och sen Ico Kiki´s skentur runt banan. Ett ganska misslyckat försök att fånga in hästen. Att köra bakom hästen i ett fordon kunde inte annat än skrämt den redan skärrade hästen ännu mera.. Sen Jag de bellouet! Fransmännen var ju glada att han vann, men till vilket pris...ska man få behandla sina hästar hur som helst. I frankrike går det, men vad ger det för syn för resten av travsporten? Sen att de var många franska hästar som egentligen inte hade något i Prix d´amerique och göra, men att de har mer pengasummor på sig är ju också i sig en "skandal"...Loppet är öppet för alla men det blir ändå fel. Franska hästar har inga problem att starta i Sverige men när de Svenska hästarna vill starta i Frankrike räcker startsummorna oftast inte till...tråkigt....och det borde ganska snart ske nån slags förändring eller iallafall tanke på förslag..
Även om Prix d´amerique kändes lite trumpet så är jag i alla fall glad att min förredetta chef kom trea med Jardy! :banana:
 
Sv: Prix d'Amerique 2006 Skandal

I skrivandets hetta blev Jardy--> Jaded...excuse moi=)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp