Prix d'Amerique!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare via
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 3 101
Sv: Prix d'Amerique!

Om ni bor i Montmartre så är det metro linje 4 till Chatelet Les Halles, där byter ni till RER A. Eller om ni inte har så långt till Gare du Nord kan ni ta RER B därifrån till Chatelet les Halles, då behöver man bara gå rakt över perrongen när man ska byta tåg vid Chatelet Les Halles.

Påminnelse till alla som åker allmänna kommunikationer i Paris med omnejd, ha alltid giltig biljett och släng dem inte förrän ni har kommit ut från stationerna, det kan stå kontrollanter även på "utsidan" av spärrarna. De eurona man kan få betala i böter kan man göra roligare saker för!

Vi kommer inte att ses i Frankrike nu för jag håller mig hemma i Sverige och ser loppet på TV.

Jag ska inte dit i år men va där när Kesaco Phedo vann, de va riktigt kul. Minns att ja gjorde en egen flagga där ja skrev Hilda Zonett. Ja heja på henne ;) hehe
De va ja och mamma som åkte dit ner. ( julklapp av morfar) På lördagen skulle vi ta oss en tur å gå till Triumfbågen och Eiffeltornet, de tog oss f*n en hel dag å mamma va så slut i föttera att hon satte sig på en parkbänk å va nära på å grina i slutet ;) hahahaha ja sprang mä kartan ja å leta vägar för vi hitta ju inte t hotellet. Väl hemma va de bara å slänga sig på sängen. Mamma gick in i duschen först för skulle hon lägga sig på sängen innan skulle hon inte tage sig upp ;) hehe :D de va otroligt komiskt detta :D detta minns man väl...=)

Nej, kommer inte ner förrän fredag eftermiddag, men stannar till onsdag istället. Jag ska ändå inte handla :D

KL.
Någon som vet vilken kanal, vilken tid loppet sänds på tv? Är det idag ens? Eller har jag missat hela grejen?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den första upplagan av Prix d'Amerique kördes 1920 och har avgjorts varje år med undantag för 1940 och 1941 då andra världskriget satte...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenskhoppet San Moteur, med Björn Goop i sulkyn, galopperade direkt från start i det prestigefyllda travloppet Prix d'Amérique på...
Svar
0
· Visningar
70
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag avslutas det franska vintermeetinget och på programmet finns bland annat tre lopp med grupp I-status. I Prix de Sélection...
Svar
0
· Visningar
64
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 973
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka