• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ahaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 839
A

ahaa

Jag hade ute en equiterapeut idag. Hon sa att min hästs tarmflora var störd och att hon hade låg ämnesomsättning. Hon sa även att hon alltid var hungrig och kände ett sug i magen. därför var hon ibland arg. Hennes muskler var alldeles för hårda och hon ville ta bort havre o ge havrefri musli istället, eftersom havre innehåller mycket stärkelse som min häst tydligen inte kunde bryta ner. plus öka på höet och ta bort betforn. Typ GI, inget socker. Sedan ville hon att jag skulle ge probimin. Jag fattar inte hur hon kunde veta detta av att se henne i stallgången och känna på henne. Hon visade inga öron bakåt eller något alls. Men hon vaktar sin mat nåt så hemskt, o när vi är i skogen hänger vi mer i buskarna än på vägen..... hur kunde hon veta detta?? O tror ni jag gör rätt som ger henne probimin eller vill hon bara tjäna pengar? (hon säljer själv)

Sv: Probimin

Kan nog misstänka att hon gärna vill sälja. Är det tarmfloran tycker jag du kan prova bakjäst eller Proviva i stället till att börja med. Använde själv Probimin ett tag. Min maghäst blev lite bättre i början sedan var det i princip noll resultat. Men oerhört dyrt.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 177
Senast: Bee
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 083
Senast: mackan
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 246
Senast: Amk
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 386
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31