Problem att stänga luckan på vintern

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Avel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 188
A

Avel

Har fått problem att stänga luckan på min transport nu när kylan kommer. Det bildas is och samlas skit vid gångjärnen som gör att luckan blir mer och mer svårstängd. Försöker sopa och hålla rent men det hjälper inte.

Är det någon som har en smart lösning på hur man kan underlätta? Går det att smörja in gångjärnen och kanterna med fett? Är det någon som har provat?

Sv: Problem att stänga luckan på vintern

Prova silikonspray. Och var noga med att få bort allt som ligger emellan, annars riskerar du att förstöra gångjärn och lucka.

Ha med en kniv och använd den för att få rent vid gångjärnen. Sopa och så hjälper bara delvis när bajset fryser fast.

Det finns anti-is-spray, eller smörjsprayer som är bra för sådant!

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt... 2
Svar
21
· Visningar
2 864
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 268
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 424
Senast: SusieQ
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 780
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18